Forum

Kommentarer til »Skal man beskære vin en gang eller løbende?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Skal man beskære vin en gang eller løbende? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Gibe, 31. august 2003 kl. 10.21

Kære Havebænk.

Dette er ikke en kommentar men et spørgsmål, går det her?

Jeg vil gerne vide om jeg gøder rigtigt?

Det er nu 31 august og min vin der i ti år stod i et koldt drivhus og gav fine blå druer på trods af at jeg kun har beskåret den pr. gehør, er igen fuld af flotte druer. Men jeg ev drivhuset ned sidste år og efterlod planten hvor den altid har stået, nu står den blot ude i siden af et lysthus/pergola jeg har lavet af pæle i cirkel og bjælker som "tag". Der er lagt "herregårdssten" i hele huset og omgivelserne, og vinen kommer bare op igennem i et hul på ca 20 x 30 cm.

I drivhuset gødede jeg med alt muligt, kompost, blandingsgødning og andet. I år har jeg stukket 3 eller 4 potteplante-gødningspinde i jorden og drysset 1 håndfuld NPK 18𣯓0 ud på stenene i ca 1 meters omkreds lige inden god regn. Jeg er meget bange for at brænde planten hvis jeg kommer gødningen i det lile hul, men håber at det trænger ned med regnen gennem sprækker i fliserne.?

Igår så jeg på TV en dansk vinbondes flotte vingård, så vidt jeg kunne se har han fjernet mange blade for at druerne her til slut kan få sol til sidste modning, og farvning, og det har jeg så også gjort. Er der regler for dette?

Er der noget sted med tegninger der viser beskæring af side skud?

Med venlig hilsen Jens Gibe

Nyt svar til emnet »Skal man beskære vin en gang eller løbende?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Skal man beskære vin en gang eller løbende?«

Søg:

St锟絫 Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider