Forum

Kommentarer til »Hvordan omdanner jeg græsplænen til en mosplæne?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan omdanner jeg græsplænen til en mosplæne? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Friis Mortensen, 19. oktober 2009 kl. 10.11

Hej – supergod idé. Jeg følger trop!

Har selv en græsplæne, hvor der er meget lidt græs – og jeg
græmmes, når jeg ser de flotte billeder af perfekte plæner.

Tænk at få en smuk mosplæne – en meget original idé, tak
for den.

Venlig hilsen
Dorte

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pr R., 3. november 2009 kl. 17.06

Og det ser fantastisk ud og er fløjsblødt. Passer meget flot til skygger under træer og bede med grønne o planter og hvide blomster.

Og sikke en masse frustrationer man sparer sig selv for
VH PR

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Peter Olsen., 3. november 2009 kl. 18.34

En mosplæne kan være flot og til pynt men er meget lidt slidstærk, man skal ikke tonse rundt med trillebør og fodbold så er den ødelagt.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 4. november 2009 kl. 9.56

I virkeligheden skal du bare fjerne det græs du slår og endelig ikke gøde eller komme kalk på. Har du mulighed for at skygge græsplænen det meste af tiden, vil mosset hurtigt tage over og græsset vil være en saga blot.

Ofte er det sådan at de fleste, der klager over mosset i plænen aldrig gøder, har høje træer eller hække, som både skygger og giver høj fugtighed fra sig og slår man så også græsset meget lav hvergang, så vinder mosset.

Nyt svar til emnet »Hvordan omdanner jeg græsplænen til en mosplæne?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan omdanner jeg græsplænen til en mosplæne?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider