Forum

Kommentarer til »Vandtønde giver tempereret regnvand til drivhuset«

På denne side finder du kommentarer til teksten Vandtønde giver tempereret regnvand til drivhuset. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 26. oktober 2009 kl. 23.59

Jeg har samme princip, hævet vandbeholder så det selv løber ned i drivhuset. Jeg har et pexrør ned igennem betonsoklen og ind i drivhuset, hvor der sidder en fordeler med 4 haner. Den ene bruges til vand ind fra vandhaværket, to bruges til drypvanding og én til manuel vanding, en slange er monteret man kan ta' med rundt.

Fra samme rør som løber fra tønden og ned i drivhuset, er forbundet et lodret klar plast rør med samme højde som tønden. I plastrøret kan jeg så se vandstanden i tønden uden at løfte låget.

Heri er også forbundet regnvandet fra drivhuset, hvor nedløbsrørene er forbundet med samme rør som løber ned i tønden. Alt i forbundne kar. Så når tønden er fuld, står nedløbsrørene halv fyldt med vand.

Jeg har desværre kun én tønde i systemet, hvor konstant langsom drypvanding kun holder 2–3 dage.

Nyt svar til emnet »Vandtønde giver tempereret regnvand til drivhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Vandtønde giver tempereret regnvand til drivhuset«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider