Forum

Kommentarer til »Hvordan overvintrer jeg mine pelargonier?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan overvintrer jeg mine pelargonier? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine Bierberg, 24. november 2009 kl. 20.42

jeg har igennem mange år overvintret mine pelagonier mørkt og frostfrit!!
Jeg klipper dem helt tilbage og laver nye stiklinger af afklippet, som jeg så har stående køligt og lyst.
De gamle planter bliver stillet på hylder i krukkerne i et mørkt og køligt rum, men hvor temperaturen er over frysepunktet. I slutningenaf februar- starten af marts vander jeg krukkerne lidt.
I slutningen af marts sætter jeg krukkerne ud i drivhuset, hvor jeg gøder dem og klipper lange lyse skud af, som jeg atter bruger til stiklinger!!
Det er ikke mange planter der går til på denne måde!!

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frits Jensen, 24. august 2011 kl. 8.02

Hej Trine
Du skriver, at du får en masse nye stiklinger forår og efterår.
Hvad med de gamle moderplanter, overlever de også den lange mørke periode? I så fald må man jo også kunne overvintre planterne mørkt og frostfrit, uden at man nødvendigvis har taget stiklinger først?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine Bierberg, 24. august 2011 kl. 10.32

Som du kan se på billedet af mit forårs-drivhus, er det moderplanterne der står her!!
For at de ikke skal bruge for meget kraft på at sætte blade og blomster, bliver de klippet helt tilbage og bliver derefter sat mørkt og frostfrit!! Her står de uden vand til i slutningen af februar, hvor jeg så småt begynder at vande dem en ganske lille smule. Når det er muligt at stille dem frostfrit i drivhuset, sættes de herud og vandes godt igennem og får gødning. (Hvis der skulle være risiko for nattefrost bliver der tændt en 3-4 stearinlys!!)

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Kjærholm, 28. april 2015 kl. 10.27

Hvor ofte skal Pelagonier /stiklinger ha' gødning i starten?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 29. april 2015 kl. 9.01

ikke før at de har rødderne ude af pottehullerne - så en gang hver 14nde dag

Nyt svar til emnet »Hvordan overvintrer jeg mine pelargonier?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan overvintrer jeg mine pelargonier?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider