Forum

Kommentarer til »Trives ænder og høns sammen?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Trives ænder og høns sammen? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Beier, 13. september 2003 kl. 11.30

Jeg har 6 høner 1 hane og 6 vilænder til at dele grund, det går fint ænderne har et vandhuld og de spiser alle sammen, og vi har enda 1,2 påfugle som går frit,og som kommer "flyver" ind i hønse/ande gåren ved spisetid. alle enes pænt og har kun gode erfaringer med det.

Mvh Pia

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sigrid Petersen, 5. februar 2004 kl. 18.23

Vi har 4 høns, 1 hane og 2 moskusænder gående sammen. Der er ingen problemer overhovedet. De har ialt 50 m2 at gå på med masser af træer, buske, hindbær etc.

Selv om hanen var "overhovedet" inden ænderne kom, har den nu accepteret at det er andrikken der bestemmer.

Held og lykke med det.

Med venlig hilsen Sigrid Petersen

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Nielsen, 1. maj 2005 kl. 23.03

Ja de trives fint sammen jeg har pt. 14 ænder og en høne, og en gås, de går sammen med 19 geder, der er ikke noget at være bange for

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lieselotte Skov-Peteersen, 26. juni 2006 kl. 13.34

Vi har to påfulgehanner og en måskusandemor med ællinger gående sammen på ca. 50 m2, og det går fint – de kan lide hinanden.

Hvad vil der ske om vi anskaffede os en ny moskus-han, den gl. er forsvunden. Vil den konkurrere med påfuglehannerne?

mvh. Lieselotte

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mikkel, 11. juni 2008 kl. 10.39

Jeg havde 30 ænder på en farm uden for Rørvig men de blev spidst at ræve

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frank Ørum, 12. juni 2008 kl. 10.43

Det er ikke helt problemfrit, man ricikere at ænderne bære sygdommen coksiose som høns dør af.

v.h.Frank

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Andemor And, 12. juni 2008 kl. 15.06

Upps en lille note:

–det er vist ikke helt lovligt at have høns og andefugle gående sammen. – af hensyn til smitte mellem racerne ved mutation og dermed spredning af "uønskede " sygdomme.

Dette er sket efter truslen om fugleinfluenza!

Såfremt en virus først finder på at kunne ændre sig så den kan vokse i en anden race vil den evne jo følge med i næste individ. Det man så frygter er at den dermed vil have større mulighed for at smitte andre racer og dermed kunne "gå på" mennesker.

Der er kommet nye regler omkring dette for 1–2 år siden.

Det vil sige at de faktisk skal gå adskilt. Om der er et "mindsteantal" hvor dette ikke er et krav ved jeg ikke.

mvh

Nyt svar til emnet »Trives ænder og høns sammen?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Trives ænder og høns sammen?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider