Forum

Kommentarer til »Kan man fremelske nye rødder ved at plante chili dybt?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan man fremelske nye rødder ved at plante chili dybt? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Andersen, 4. marts 2010 kl. 14.39

Det er vel ikke helt sandt, så vidt jeg har fået at vide, vokser der gerne rødder udfra stammen hvis chilispiren såes dybt.

Den information har jeg fået via andre chilidyrkere.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 11. august 2010 kl. 17.09

Jeg samler lige en gammel tråd op.

Jeg har nemlig eksperimenteret lidt i år - og man kan faktisk godt plante chili ret dybt. Nogle siger, at man kun kan plante op til de to kimblade, men jeg har forsøgt at plante dybere end det, og det har været helt uden problemer... Jeg var lige ude i drivhuset og checke for et øjeblik siden, og der er rødder helt op til jordoverfladen på en plante, som jeg satte ca. 10 cm dybere ved omplantning tidligere på sommeren.

Det har dog været mindre planter (op til 30 cm) - jeg har ikke turdet eksperimentere med noget større endnu, men det er vel også mest de yngre planter, som det kan være relevant for, vil jeg mene.

Nyt svar til emnet »Kan man fremelske nye rødder ved at plante chili dybt?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan man fremelske nye rødder ved at plante chili dybt?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider