Forum

Kommentarer til »Hvorfor vil mine iris ikke blomstre?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor vil mine iris ikke blomstre? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 16. marts 2010 kl. 18.27

Altså bortset fra hvis det er sibirske iris, som ynder fugt. Det fremgår ikke af spørgerens spørgsmål, hvad slags iris, det er.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jette Porsborg, 17. marts 2010 kl. 8.14

Gælder det også blommeiris? Mine står i skygge (jeg har ikke selv plantet dem der), og de blomstrer da. Men hvis jeg ville få flere blomster ud af det ved at flytte dem, ville jeg da overveje det.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 17. marts 2010 kl. 9.21

Det er ikke ualmindeligt at planter, der foretrækker sol , vil svigte i blomstringen, hvis de ikke får tilstrækkelig med lys .
Sammen fænomen har jeg opdaget ved æbler . Jeg har et æbletræ stående på nordsiden af rækkehuset og det har ikke blomstret endnu.
Nogle planter kan også svigte med blomstringen , hvis de får for meget gødning og derved har det for godt. Skær man ned på det vil de begynde at blomstre igen .

Uden at blive hængt op på det, vil jeg tro at det gælder dem alle . Ellers må man lige en tur på biblioteket og søge i litteraturen .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 17. marts 2010 kl. 14.10

Hvis du ser på denne liste, fra staudehaven.dk skal næsten alle have fuld sol .

www.staudehaven.dk/Katalog/Stauder/I.htm

Nyt svar til emnet »Hvorfor vil mine iris ikke blomstre?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor vil mine iris ikke blomstre?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider