Forum

Kommentarer til »Brug fiberdug til drivhusskygge«

På denne side finder du kommentarer til teksten Brug fiberdug til drivhusskygge. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Trine Petersen, 30. oktober 2003 kl. 11.06

Jeg havde et par billige tynde solgardiner i overskud sidste sommer og de har siden gjort gavn som drivhus-gardiner. De er billigere og kønnere end fiberdug og lukker rigtig meget lys igennem, men skygger for den værste brændende sol. Jeg satte dem fast med klemmer og lagde en enkelt haveflise i bunden og de blæste aldrig ned.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørgen Milton, 7. marts 2004 kl. 18.41

Fiberdug er et fint materiale, jeg hænger det dog op inde i drivhuset -i midten af drivhuset -(foran tomaterne), da jeg ønsker fuld sol og varme på agurk og peberplanter. Jeg har, som det sikkert kan forståes, tilplantet hele den ene langside med tomater.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thorbjørn Stenholm, 9. august 2007 kl. 13.57

Jeg har brugt fiberdug i flere år med godt resultat. Dugen er monteret på indersiden af drivhuset i wiree som er spændt på i rygkimningen og ned langs med siderne. Wirerne er yderligere sikret ved hjælp af øreskruer i de lodrette sprosser. Dugen skæres i passende strimler og monteres ved hjælp af tøjklemmer – helst af træ. Plastic klemmerne mørnes af temperaturen og varmen og solen. I løbet af sæsonen bliver dugene lidt nussede og til efteråret pilles de ned og kommes i vaskemaskinen.

Da dugen monteres i de vandrette felter i ca. 1 meter brede baner så kan placeringen af fiberdugen sagtens justeres i forhold til plantevækstens lysbehov.

At fiberdugen må have en – omend mindre – temperaturhævende effekt om foråret er jo heller ikke at foragte.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B B., 4. maj 2010 kl. 22.34

Gode ideer til valg af gardiner til lyst/drivhus modtages gerne. De må godt være pæne og lette at trække for og fra, da vi også bruger huset til at sidde i .
Drivhuset er mærket Helios og har et areal på 13 m2.
Venlige hilsner
BB

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Madsen, 15. maj 2017 kl. 10.34

Man kan vel nærmest forestille sig, at man kan bruge hvide plastpersienner - så kan man jo regulere lyset :-) - men en anden og billig løsning; gamle hvide lagner sat op med tøjklemmer - indvendigt. Hvide bomuldslagner er gået lidt af mode, så hvis du ikke selv har, kan man købe i stakkevis i genbrugsforretninger til ca 5 kr/stk.

Nyt svar til emnet »Brug fiberdug til drivhusskygge«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Brug fiberdug til drivhusskygge«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider