Forum

Kommentarer til »Lav hurtigt kompost af hækaffald«

På denne side finder du kommentarer til teksten Lav hurtigt kompost af hækaffald. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 11. november 2003 kl. 8.41

Det er en rigtig god ide at kompostere alt hækafklippet i haven i stedet for at køre det væk.

Men at finddele hækafklip med en motorplæneklipper inden kompostering, er efter min mening en helt unødvendig arbejdskrævende måde at kompostere hækaffald, som jo allerede er finddelt. Hvis det hele bare anbringes i en bunke på jorden og overdækkes med et stykke plastik, vil det både tage varme og falde lige så hurtigt sammen som i plastsække. Det vil måske kompostere knap så hurtigt, som hvis det findeles, men gør det så meget?

Plæneklipperen må da også blive ekstra slidt af at klippe sig igennem hækaffald og lignende.

Og så er der energiforbruget.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lagerblad, 27. januar 2006 kl. 11.41

Af L.Lagerblad. 27–01–06.

Kompost er en meget vigtig have-aktivitet, ud fra
tanken om ikke bare at tage men også give tilæbage af naturens egne recurser. Det er min overbevisning at en god Kompostkværn er lige så vigtigt et haveredskab som slåmaskinen, jeg har selv arbejdet
med et 2 åright kompostsysytem i over 20 år, og min have kender ikke til nogen form for spr.gifte eller kunstgødning.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: T. Ledet, 7. januar 2007 kl. 2.20

Jeg vil formode, at en del af grunden til brugen af plæneklipper er som "støvsuger" til hækafklippet. Med en græsopsamler vil hækafklippet jo blive opsamlet og det gør det lettere efterfølgende at putte det i poser.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ruth Solvang, 10. juli 2008 kl. 21.02

Jeg har en masse halm til overs nu hvor jeg har buskryddet mine jordbær – som ikke skal "overleve". Jeg har også halm fra de jordbær som skal bevares. jeg tænker på om det kunne være en rigtig god ide at samle det halm i en bunke (eller en lang stribe, for jeg har lige en plads, hvor der skal plantes en ny række jodrdbær til august) og dække den til med sort plastik og så få god kompost ud af det i løbet af en måned. Kan nogle svare på om det er en god ide og om det kan lade sig gøre? Skal jeg evt. vande halmbunken kraftigt inden jeg dækker den til?

Nyt svar til emnet »Lav hurtigt kompost af hækaffald«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Lav hurtigt kompost af hækaffald«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider