Forum

Kommentarer til »Trives Stewartia pseudocamellia i Danmark?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Trives Stewartia pseudocamellia i Danmark? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 9. december 2003 kl. 15.14

Må vi andre uvidende spørge hvor stort sådan et bliver? Og hvor ved det udmærker sig?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: E. Møller, 1. december 2004 kl. 17.20

Ifølge en af mine havebøger bliver det 4–7 meter højt. Udmærker sig (synes jeg!) med meget, meget smukke blomster i juli–august (stod der vist) og en grå afskallende bark ligesom plataner.

Hvis man holder af camelia, som desværre ikke er hårdfør i Danmark, er dette en fin (stor) erstatning.

Jeg er ihvertfald solgt.

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per Mortensen, 28. juli 2005 kl. 23.10

Bedr. Stewartia

Detundrer meig meget at du som studerende ved KVL ikke kontakter Danmarks jJordbrugsforsknig i Årslev. Jeg ved at Poul Erik Brander har arbejdet med selektion i Stewartia. Jeg har selv set det. Men jeg ved ikke hvor langt projektet er.

Efter min mening er det et træ/busk som vi bør se at få i både produktion og handel i Danmark Det er utrolig smuk. Jeg kan også oplyse at jeg lige har set et flot eksemplar i Kikkenborgs Plnteskole i Vejen. Prøv at kontakte ham med hans erfaringer.

Med venlig hilsen

Per Mortensen, Lunderskov

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kent Grill Hansen, 19. april 2007 kl. 20.09

Jeg arbejder i Fredensborg Slotshave, hvor der står både Stewartia sinisis og Stewartia pseudocammelia. De står i den reserverede have som er åben for offentligheden hele juli måned. Så her er der mulighed for at se den. Den er ca. 4–5m høj.

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Krintel, 27. juni 2007 kl. 17.20

Stewartia pseudocammelia
Kan købes i Aldershvile Planteskole.

Kan ikke huske adr. men omkring Lyngby.

Pris 3 meter høj ca. 1500-.kr

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen, 20. januar 2008 kl. 0.38

Dejligt træ som kan blomstre fra omkrin1½m højden. Ikke et man ser ofte, men Plantekassen er hvor vi har vores fra, købt i 1m højde for omkring 300kr – tror jeg nok.

Er på jagt efter andre arter som kunne være sjove at have, men har lige lidt have omrokering som skal på plads først, men dette er bestemt et træ som man kan få plads til. Men en erstatning for Camelia syntes jeg nu ikke helt det er, men det har en flot gren struktur.

S. pseudocamelia trives iøvrigt fint i Furesø kommune, som jeg kan have nogle ret kolde vintre (i år undtaget?)

Men måske vi kunne høre lidt om hvad der endte med at ske med projektet?

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Søndergaard, 11. august 2012 kl. 8.24

Det lader til at landets planteskoler er fremme i skoene mht. Stewartia pseudocamellia - mit eksemplar er indkøbt i Anchers Havecenter i Greve.

Nyt svar til emnet »Trives Stewartia pseudocamellia i Danmark?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Trives Stewartia pseudocamellia i Danmark?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider