Forum

Kommentarer til »Hvad er det for en smuk gul ukrudtsplante?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvad er det for en smuk gul ukrudtsplante? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Penille M, 10. september 2010 kl. 12.32

Jeg foreslår at du graver dem op og sælger dem.

1.køber : Mig.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 10. september 2010 kl. 20.49

Det er det værste ukrudt man kan tænke sig, har man det først i haven så er det næsten umuligt at udrydde, det spreder sig ved hjælp af frø der springer samt stængler/rødder i jorden.
MVH
Lis

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 10. september 2010 kl. 21.04

Ja - det er noget rigtigt l... at få ind i haven!

Jeg har en idé om, at jeg fik dem ind med en planteskoleplante, og da jeg ikke kendte den, gjorde jeg ikke noget ved det....

ØV!!!!!!!!!!!!!!

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 13. september 2010 kl. 9.15

Jamen, så er det den der har indvaderet mit drivhus de sidste par år. Det har ikke været nok, løbende, at hive dem op med rod.

Har smagt surkløver i skoven, smagte iøvrigt godt citrusagtigt, men den havde hvide blomster, så der findes vist forskellige sorter.

I mit drivhus den sådan ud:

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Mette G., 13. september 2010 kl. 10.04

Ak ja, Mine er mørke, vinrøde, og jeg må se at leve med dem, selvom jeg hidsigt hiver dem op. Der findes ikke et stykke, jord eller en potte i min have hvor de ikke kommer. På en måde er de ok bunddække, men de kan godt kvæle andre planter, og man bliver meget træt af dem. Én bliver hurtigt til mange, så jeg kan ikke anbefale nogen at købe dem, men sjovt nok synes folk altid at de er kønne og harmløse.

Ja og så kan de spises.

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Penille M, 13. september 2010 kl. 16.00

Hej alle.

Ok, jeg må nok overgive mig selv om jeg syntes den er så yndig. Jeg er ikke stødt på den før - selv om jeg har haft 4-5 haver. Jeg er glad for de svar der kom så jeg ikke kom til at jokke i nælderne... eller skulle vi sige surkløveren :-)

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 14. september 2010 kl. 14.31

Guuuud!
Jeg har dem mellem mine roser som er "hegnet inde" af træ-kant (købt i Jem og Fix)....De er i min indkørsel. Vil det sige jeg godt kan regne med at de kommer om i min baghave på et tidspunkt??
Har ellers gjort op med mig selv at de er fine som bunddække mellem roserne derude....kunne ikke bekæmpe dem, så det var det nemmeste ;0)

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Brønderslev, 8. august 2012 kl. 22.51

Er det mon den samme, oxalis corniculata, som vokser meget "villigt" i mine urtepotter? Der er den ret irriterende. Har et filter af rødder! Den får bitte små gule blomster. Min datters første kæreste blev helt "hysterisk", når planterne slyngede frø hen på hans computer. De klistrer nemlig fast!

Jeg har dem heldigvis ikke ude i haven, endnu.

På Madeira har jeg set det som noget helt særligt i det tidlige forår: Vejkanter, udyrkede arealer og mellem frugttræer, hvor der er et lysegult tæppe af disse surkløver! Det er smukt, som vores "anemonetæppe". Mon det er en anden art? Disse blomster er lidt større (som anemoner), end dem i mine potteplanter. Der var også nogen med lyserøde blomster, men slet ikke, som hele tæpper.

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne S., 14. juni 2018 kl. 22.49

Ved godt det er et gammelt indlæg, men jeg har først fået denne UKRUDTSPLANTE i min have de seneste 2-3 år og da jeg har et stort granitstended med rød granit er den utrolig tidskrævende hvet forår at fjerne disse planter. Planten breder sig over det hele hvis man ikke er efter den. Jeg går ellers uden om sprøjtning MEN denne vil jeg gerne ofte noget raundup på.

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 15. juni 2018 kl. 8.58

Og det har du behov for at fortælle vidt og bredt?

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hanne S., 15. juni 2018 kl. 9.52

Godt gættet. Jeg blev også forarget over at se den stå som potteplante i Kvikly. Den breder sig værre end Skvadderkål, Fandens mælkebøtte Enårige rapgræs og ligende Planterne er smukke men ikke til at komme af med, den har en eksplosiv frøspredning, sender frø ud alle steder, og ken beskrivelse skal med til alle, der mere eller mindre frivilligt anskaffer sig denne.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 15. juni 2018 kl. 20.45

Den gror vist også hos os, men det er da en uskyldig lille plante, der ikke kan kvæle noget af det, vi dyrker, og den er jo nem at fjerne, hvis man ofte er i haven. Og jorden er tilgængelig for et hakkejern.
Ingen gift til den!

Nyt svar til emnet »Hvad er det for en smuk gul ukrudtsplante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvad er det for en smuk gul ukrudtsplante?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider