Forum

Kommentarer til »Stjerneskærm«

På denne side finder du kommentarer til teksten Stjerneskærm. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 13. oktober 2010 kl. 9.51

Det er fuldstændig rigtigt hvad I skriver - har man først fået øjnene op for stjerneskærm er man solgt. Jeg har flere varianter i haven og jeg elsker dem allesammen. Jeg kan lige supplere med et par gode erfaringer:
Stjerneskærm er uovertruffen i buketter - den holder virkelig længe.
Den selvsår meget villigt - men "børnene" er nemme at luge bort - eller forære til højre og venstre som jeg har gjort.
Den er fantastisk også som krukkeplante, netop fordi den blomstrer hele sommeren hvis man lige klipper de afblomstrede aks væk.
Så jeg kan absolut kun anbefale den.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Østerfelt, 13. oktober 2010 kl. 12.34

Hej Jens

Ved du noget om at formere stjerneskærm fra frø?

Jeg har høstet frø i en vens have fra to forskellige slags og ville egentlig forsøge mig med at så halvdelen nu og resten til foråret.

mvh Pia

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens T., 13. oktober 2010 kl. 19.23

Den letteste måde at så stjerneskærm på er at så dem i det tidlige efterår. Så dem udendørs i en kasse. Dæk frøene med et tyndt lag sand/grus. Beskyt mod fugle. Det kan være fiberdug, eller bare granris. I løbet af foråret vil der komme små kimplanter. Når de har udviklet sig til fine småplanter, prikles de i potter eller på afstand. Når de er vokset til plantes de ud på blivestedet. Man kan naturligvis også gemme frøene og først så til foråret, men det giver som regel et noget dårligere resultat.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Hersted Marijnissen, 10. august 2016 kl. 10.12

Jeg har selv en stjerneskærm og har i år høstet blomster til buketter, men jeg oplevede ikke at der kom nye blomster, har jeg klippet blomsten af et forkert sted?

Nyt svar til emnet »Stjerneskærm«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Stjerneskærm«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider