Forum

Kommentarer til »Hvilke slyngplanter vil hurtigt og pænt dække et træhegn?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvilke slyngplanter vil hurtigt og pænt dække et træhegn? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carry Roorda, 27. januar 2011 kl. 13.54

Ja, humle vokser hurtig men den er også svær at komme af med! Humlens rødder kommer til at sidde imellem de andre slyngplanters rødder og derfra skyder de igen og igen. Det er måske en bedre ide at så étårige slyngplanter de første 1-3 somre. Der er rigt vælg mellem hurtigvoksende pragtsnerle, Ipomea, med hvide, blå eller lilla blomster; klokkeranke, Cobaea scandens med hvide eller blå blomster; forskellige sorter af pralbønne, Phaseolis coccineus med hvide eller orange blomster og dejlige bønner. Med lidt ledehjælp, god jord og vanding kan disse planter nemt dække hegnet til de nadre slyngplanter tager over.
Carry Roorda www.havenatur.dk

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Agnete Kristensen, 17. maj 2013 kl. 13.24

Hej. Dejlig inspiration.
Vi deler et højt plankeværk med naboen - og vi har nordsiden. Dvs. vores Clematis og slyngroser nydes meget af naboen, mens vi selv ser mindre af herligheden. Vi har lige fjernet en "arkitektens trøst", som bredte sig alt for meget og nu er plankeværket noget bart. Hvilke af de foreslåede planter (sommerblomster - kiwi, brombær o.l )vil mon kunne trives på vores side af plankeværket?
Håber på svar selvom tråden ikke er helt ny.
VH Agnete

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 17. maj 2013 kl. 23.25

Jeg kan anbefale at plante en Clematis Montana Rubens. På mit plankeværk gror sådan en hurtig voksende kraftkal og den blomstre lige godt på nord som sydsiden da det er en af de kraftigste clematiser i DK.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 18. maj 2013 kl. 10.37

Jeg har en kameleonbusk som er slyngplante, den vokser op af mit hegn på nordsiden . Den vokser også hurtgt .

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 20. maj 2013 kl. 8.21

- stedsegrøn caprifolia ( lonicera henryii ) er rigtig god til formålet -

Nyt svar til emnet »Hvilke slyngplanter vil hurtigt og pænt dække et træhegn?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvilke slyngplanter vil hurtigt og pænt dække et træhegn?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider