Forum

Kommentarer til »Findes der stedsegrønne stauder?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Findes der stedsegrønne stauder? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 3. februar 2004 kl. 10.03

Andre vintergrønne, som jeg nyder:

Kæmpe stenbræk
Stor vintergrøn
Lavendel (vintergrå)
Lyng (pæne visne blomsterstande)

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Hauge, 4. februar 2004 kl. 15.02

Det du også kan overveje er selvsående 2 årrige, som f.eks. forglemmigej eller fingerbøl (digitalis). De fylder pænt i bedet først på sommeren og kan så rykes op når de bliver kedelige. Hus hvis du vil have blomster hvert år, skal du starte med at så 2 år i træk. Herefter vil de så sig selv.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 1. juni 2004 kl. 10.06

Herunder stauder som beholder løvet vinteren over (i hvert fald i min have. Det dækker naturligvis ikke den kedelige jord, men de er "pletter" som pynter: gråblad(sølvcinerarie), gl. dansk "blå anemone", soløje(snepudesløjfeblomst), havenellike, leonore tradescantia, hør, lavendel, elefantøre(stenbræk) samt den 2-årige "forglem mig ej" og naturligvis juleroserne.

Krydderurterne salvie, merian og timian bliver ligeledes stående vinteren over.

Hasselurt, specielle bregner, græsser, krybende benved og efeu er mere kendte bunddækkeplanter.

Nyt svar til emnet »Findes der stedsegrønne stauder?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Findes der stedsegrønne stauder?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider