Forum

Kommentarer til »Sæt grænser for skvalderkålen«

På denne side finder du kommentarer til teksten Sæt grænser for skvalderkålen. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Liselotte Blak Paulsen, 6. april 2011 kl. 11.51

Et godt tip, hvis man har et stort stykke med skvalder: Med greben løsnes jorden grundigt. Lad herefter stykket ligge til dagen efter, gerne på en solskins dag. Så mister rødderne deres sprødhed, og man kan nemt rive det hele sammen. Jeg ryddede et kæmpe stykke sidste sommer på den måde. Ca 20 kvm, hvor jeg så kunne dyrke mine første kartofler nogensinde. Dejligt!
Lotte

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jean Hansen, 27. april 2011 kl. 9.49

Man kan også bare have høns i haven, de ELSKER skvalder :o)

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie L., 7. juli 2013 kl. 12.24

25 cm plastik fungerer rigtigt godt.
Jeg har renset jorden og sat 25 cm højt plast i, så det lige akkurat stikker op af jorden.

Det har virket i 2 år nu. Det skal nævnes, at jeg også høster skvalderkål, når de blomstrer, så der ikke kommer flere frø flyvende.

Der hvor kanten er blevet dækket, har skvalderkålen rækket over og inficeret igen.

Jeg har lagt bark/kvaset grene over de områder, der er renset, og det giver en meget løs overflade, så når en naboskvalderkål har rakt ind over, så er det supernemt at trække op igen med hele rodnettet..(nogle steder valgte jeg at dække plast kanten)

Nyt svar til emnet »Sæt grænser for skvalderkålen«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Sæt grænser for skvalderkålen«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider