Forum

Kommentarer til »Overlever mit nyindkøbte Albizia julibrissin vinteren?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Overlever mit nyindkøbte Albizia julibrissin vinteren? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin Johansen, 23. april 2011 kl. 14.25

vi købte også et persisk silketræ i efteråret, og vi fik at vide det var udviklet til det danske klima, men vores ser også alvorlig trist ud efter den hårde vinter :(.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Frank Fotel, 16. juni 2011 kl. 10.18

Hej, Jeg har en albizzia jullibrissin i haven. jeg har selv samlet frløet og den er nu 6 år gammel, og har stået ude hele tiden. træet er 2 meter højt og lige så bredt. Den ser trist ud helt hen i slutningen af maj, men så kommer den og skyder typisk 50 cm lange skud. Sidste sommer blomstrede den for første gang. jeg kan kun anbefale at prøve træet, find et lunt sted med flere timers sol om dagen, så skal det nok gå.
Træet står på skolebakken i vangede, så vis i bor i nærheden kan i slå et slag forbi.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 16. juni 2011 kl. 13.16

Jeg har nu prøvet Silkerosentræ i 6 år, og hver år er de blevet mindre og mindre for til sidst at dø helt.
Det har været forskellige afstamninger og lige lidt hjalp det, så i Vestjylland's sandede frosthul kan de ikke klare det.
Anne Marie

Nyt svar til emnet »Overlever mit nyindkøbte Albizia julibrissin vinteren?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Overlever mit nyindkøbte Albizia julibrissin vinteren?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider