Forum

Kommentarer til »Azalea året rundt«

På denne side finder du kommentarer til teksten Azalea året rundt. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bjm, 24. februar 2004 kl. 9.43

De kan også overvintre i bedet sammen med rhodedendrum.

2 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte Andersen, 25. februar 2004 kl. 8.51

Min azalea bor også sammen med mine rhododendron, men kun om sommeren.Kan sådan en potteplanteazalea overvintre ude?

Iøvrigt plejer den at blomstre overdådigt i december og januar.

3 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans K. Sønderby, 19. december 2006 kl. 10.51

Hvad skyldes lidt visne knopper.

Jeg havde også en som jeg synes at jeg har passet, men den kviterede ved at blomste lidt for deregter at tabe alle bladene. Kan det skyldes sygdom i rodnettet?

4 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 20. december 2006 kl. 16.54

Hej Hans
Ser de ud som om de mangler vand -altså visne på den måde?

I så fald kan det måske tænkes at du vander for meget?

5 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartneren Ved Www.Plantebutikken.Dk, 18. februar 2008 kl. 5.31

Den type Azalea vi holder som stueplanter er ikke velegnede til at plante permanet udendørs. De er ikke tilstrækkeligt hårdføre. Istedet findes der typer i planteskolerne, der holder til vort klima både sommer og vinter. Man kalder dem gerne Japanske Azalea.

6 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 18. februar 2008 kl. 10.19

Jeg købte en stue-Azalea for år tilbage. Plantede den i en krukke efter frost og satte den ud i haven og der stod den vinteren over.

Foråret efter, skød den igen (i krukken) og jeg plantede den ud i et surbundsbed.

Den lever stadig i bedste velgående, er blevet lidt bredere i omfang og blomstrer hvert år, men sjovt... at det alligevel kan lade sig gøre :-)

Hilsen Jeanet

7 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 22. februar 2008 kl. 20.34

Jeg har igennem flere år købt billige Azalea planter i supermarkeder og plantet dem i mit store Azalea bed. Dette bed er grønt hele vinteren, og det er havens stolthed når det blomstre helt overdådigt. De fleste planter er omkring 70 cm. høje i dag. De har tilpasset sig frilufts livet. Det skal indrømmes at i begyndelsen, var der enkelte af disse billige Azaler som ikke kunne tåle kulden om vinteren.

8 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Nielsen, 23. juli 2008 kl. 15.14

Hej med Jer.

Er det muligt her igennem at få svar på flg spørgs-
mål: Hvornår er det bedst at flytte Rhodedendrum
om muligt overhovedet. Ang. beskæring hvornår og hvor meget? På forhånd tak.

Venligst Bent Nielsen

9 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bent Nielsen, 23. juli 2008 kl. 15.15

Hej med Jer.

Er det muligt her igennem at få svar på flg spørgs-
mål: Hvornår er det bedst at flytte Rhodedendrum
om muligt overhovedet. Ang. beskæring hvornår og hvor meget? På forhånd tak.

Venligst Bent Nielsen

10 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 23. juli 2008 kl. 17.34

Jeg flyttede (en rendegraver) mine kæmpe rhodendendron i februar med bævende hjerte, men vi skulle bygge, jeg havde forinden forberedt et bed med nåle og gammelt flis. Det er gået godt, men vent til efteråret og husk at vande lige til frosten.

Hvorfor beskære? Hvis er nødvendigt så tag hæksaksen lige efter afblomstring, så der kan nås at danne nye blomsterknopper til året efter.

mvh Carina Juul

11 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Jørgensen, 30. maj 2019 kl. 16.16

Jeg købte for 2 år siden en Japansk Azalie ( ikke den lave ) som jeg plantede i surbundsbed sidste sommer. Den er vokset kolosalt siden sidste sommer ( mere end det dobbelte). Lige nu er den ved at afblomstre og iflg. hvad jeg har læst er det nu den skal beskæres. Men jeg er meget i tvivl om det er en "snylteplante" der er vokset så kolosalt på den eller om det virkelig er Azaklien der er vokset så meget ? Der sidder nogle frøkapsler på de nye grene, som jeg ikke har set før og bladene er måske en anelse anderledes. jeg vedhæfter billeder.
Er der nogen der har forstand på dette?
På forhånd tak :-)

12 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 30. maj 2019 kl. 23.14

De blade er ikke Azalia, og den type frøstande findes ikke på Azalia. Det er nok en fugl som har tabt en klat med et frø.
Hermed skud af Azalia med blade.

13 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. maj 2019 kl. 23.58

Det viste skud ligner mere pil
Ingeborg

14 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 31. maj 2019 kl. 0.46

Jeg er mest tilbøjelig til at sige Øret pil (Salix aurita)

15 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Jørgensen, 31. maj 2019 kl. 15.57

Tak for jeres svar :-)
Jeg tænkte nok, at det så mistænkeligt ud ... det var mærkeligt at den pludselig voksede så meget. Så må jeg grave den op igen og prøve at skille det ad.
MVH
Lone

16 af 16 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Jørgensen, 31. maj 2019 kl. 15.57

Tak for jeres svar :-)
Jeg tænkte nok, at det så mistænkeligt ud ... det var mærkeligt at den pludselig voksede så meget. Så må jeg grave den op igen og prøve at skille det ad.
MVH
Lone

Nyt svar til emnet »Azalea året rundt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Azalea året rundt«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider