Forum

Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg en opstammet hibiscus?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan beskærer jeg en opstammet hibiscus? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan Villesen, 26. februar 2004 kl. 20.15

Rhodedendron

Vi har været hjemme hos forældrene
og blev tilbudt en 1,75 m. høj/ bred
rhodedendron, som vi gravede op og
puttede bag i bilen med plastik om roden.

4 timers kørsel i bil og herefter
lod vi den lægge ude natten over og gravede om morgenen et kæmpe hul, satte
planten ned kombineret med 400 liter spagnum. Spørgsmålet er nu – kan vi forvente at den klarer mosten, det er jo stadig vinter... men den ser dog frisk og grøn ud i bladene trods sne og blæst, det er 4. dage siden nu.

Venligst fanmilien Villesn
(kabaiense hedder den vist)

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorte, 27. februar 2004 kl. 8.56

Rhododendron Catawbiense er en meget hårdfør rhododendron og hvis I plejer den godt med vand de første år skal den nok klare sig.

Vi fik for 3 år siden en ligeså stor, nok 30 år gammel plante.Den måtte hugges fri med hammer og mejsel, så rodnettet var ikke stort i forhold til kronen. Den blev plantet i et stort hul med spagnum og fik en solid pæl som den blev bundet til ved hjælp af et stykke voksdug (der ikke ville snære).Det skal bemærkes at vi bor i Thy tæt ved fjorden, så blæst er noget vi må forholde os til.

Og rhododendronen– den har blomstret overdådigt hvert år siden.

Den får som alle de andre surbundsplanter hvert forår en gang topdressing med spagnum, gerne blandet med grannåle.

Rigtig god fornøjelse med planten.

Nyt svar til emnet »Hvordan beskærer jeg en opstammet hibiscus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan beskærer jeg en opstammet hibiscus?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider