Forum

Kommentarer til »Indhold af næringsstoffer i husdyrgødning«

På denne side finder du kommentarer til teksten Indhold af næringsstoffer i husdyrgødning. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 2. marts 2004 kl. 6.29

Jeg har nu i et par år dyrkningsmulighed i en beskeden del af en have med udpræget lerholdig jord.

I år 2003 blev der på haveejerens initiativ tilført en pæn portion hestegødning i det sene forår.

Gødningen lå oven på jorden, til den på et tidspunkt inden såning og plantning medio maj blev grundigt nedfræset.

På det pågældende areal dyrkede jeg kartofler, porrer, løg, rødbeder, rodpersille, diverse kål, broccoli, sellleri og kruspersille med stort udbytte.

Jeg har også konstateret, at min desværre nu afdøde nabo i årevis løbende har tømt fejebladet med opskrabet gødning i hønsehus og dueslag direkte i sin meget sandede havejord med imponerende grønsager som resultat.

Derfor: Man kan stadig registrere undtagelser. Heldigvis. For det betyder, at udfordringen altid venter om hjørnet.

Med venlig hilsen

Ole Nielsen

Nyt svar til emnet »Indhold af næringsstoffer i husdyrgødning«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Indhold af næringsstoffer i husdyrgødning«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider