Forum

Kommentarer til »Hvordan dyrkes og bruges ingefær?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan dyrkes og bruges ingefær? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 16. marts 2004 kl. 7.30

Den bedste måde at opbevare ingefær på i længere tid er at fryse den. Skræl ingefæren, læg den i en frysepose og så ind i dybfryseren. Når man skal bruge ingefær, river man bare det man skal bruge fra den frosne knold og lægger den tilbage i fryseren. Tilmed synes jeg den er lettere at rive fra frossen tilstand.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth Jensen, 13. oktober 2006 kl. 10.10

Hej kan I hjælpe mig? Jeg har fået et glas syltet ingefær i sukkerlage. Hvordan skal jeg bruge det? Jeg har aldrig smagt ingefær hverken frisk tørret eller syltet. På forhånd tak.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Nylev, 13. oktober 2006 kl. 12.07

Karoline nr. 4
Der er en rigtig god opskrift med mørbrad og bønnespirer – og lækker sovs med syltede ingenfær.

Den er lavet mange gange med stor succes :o)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rebecca, 24. juni 2009 kl. 18.12

2–3 tynde skiver økologisk ingefær i morgen-urte-teen smager helt fantastisk.

alternativt koges nogle skiver ingefær i 10–15 min, sies og drikkes som te sammen med frisk citron skive

eller

1 cm ingefær presses sammen med 2 grønne æbler, 1 stængel bladselleri og ca 5 cm agurk. tilsæt lidt isterninger og du får en sund, skøn og forfriskende morgen-juice.

iøvrigt har ingefær anti-flammatorisk effekt, dvs det hæmmer betændelsestilstande i kroppen og har en gavnlig virkning mod frie radikaler.

mvh Rebecca

Nyt svar til emnet »Hvordan dyrkes og bruges ingefær?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan dyrkes og bruges ingefær?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider