Forum

Kommentarer til »Frøformering af erantis«

På denne side finder du kommentarer til teksten Frøformering af erantis. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janni, 16. marts 2004 kl. 16.48

Hvis man kan tage frø af eratis kan man så på samme måde tage frø fra vintergækkerne,
hyasint,tulipan og påskeliljer?

masser af forårshilsner fra nybegynderen.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 26. marts 2004 kl. 22.31

Ja. Det er sådan de spreder sig i haven og i naturen. Det er dog ikke altid at afkommet får samme egenskaber som "forældrene", især ikke hvis det gælder højt forædlede tulipansorter etc.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 3. maj 2005 kl. 23.56

Tulipan og påskeliljer har jeg endnu ikke set men modne frø, selv om jeg har dem i store mængder i haven. Krokus danner frø, men de sidder helt nede mellem bladene, så hvordan de får spredt deres frø er lidt af en gåde for mig, de dukker ikke bare op af sig selv som erantisserene.

Den nemmeste måde at få flere løgplanter på er at grave de tætte klynger op og dele de små løg, det kan tage nogle år før de blomster, men det er mere effektivt end at så frø.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christa, 30. maj 2005 kl. 17.15

Sidste år var jeg for sent på færde med at samle frø før de var spredt for/med alle vinde. I år tog jeg de ikke helt modne frøkapsler og fordelte dem på bare pletter i haven. Vil der overhovedet komme nye erantis ud af det?

Nyt svar til emnet »Frøformering af erantis«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Frøformering af erantis«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider