Forum

Kommentarer til »Lav et drivhus i drivhuset«

På denne side finder du kommentarer til teksten Lav et drivhus i drivhuset. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Benny Andresen, 23. marts 2004 kl. 14.40

Den ide har jeg haft gode resultater med i mere end 10 år.

Jeg har "genbrugt" gamle vindues rammer der skrues sammen, og flamingo i bunden.

Det har vist sig, at en lampe med en 60w pære inde i "mini" drivhuset kan altovervejende holde det frostfrit,hvis detikke bliver de helt lave frostgrader.

Lampen er tilsluttet en termostat der hænger frit i drivhuset, normalt indstillet til, at tænde når temperaturen der når til + 8 grader.

Man bliver sparet for meget flytteri af sarte planter, tomat, agurk m.v. i tiden inden udplantningen kan ske.

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Nielsen, 7. juni 2005 kl. 8.35

Jeg har i flere år haft et drivhus i mit drivhus bestående af flamingoplader og et låg med dobbeltglas.

Poul Nielsen

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Martin B, 31. oktober 2009 kl. 13.43

Tror I man kan bygge et helt drivhus selv af termotag af denne type www.litobyg.dk/termotag_info.htm Jeg vil bygge mit eget store drivhus af træskelet, og synes gængs polycarbonat er meget dyrt. Ovenstående
produkt koster for 10mm "kun" 300 kr. pr m2 og er det billigste jeg har set.

Men jeg ved ikke om der kan være problemer forbundet hermed, som jeg
ikke er klar over. F.eks lysindfald, men der står der at 70% af lyset "går igennem" og det lyder da som acceptabelt. Er der nogen som kan hjælpe?

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 31. oktober 2009 kl. 17.42

Hej Peter -

når man skifter emne i forhold til det oprindelige, er det altid en god idé at oprette en helt ny tråd. En ting er, at den oprindelig tråd bliver fuld af ting, der ikke har noget med emnet at gøre – en anden ting er, at der ikke er nær så mange, der ser ens spørgsmål...

Men bortset fra det – så prøv at kontakte Lito-byg. De er jo nok de nærmeste til at besvare dit spørgsmål!

Mvh
Anja

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Schou, 21. juni 2010 kl. 8.25

Har I ikke nogen billeder af det, så vi kan se det her ?

mvh

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 13. april 2014 kl. 7.14

Ja nu er den jo rigtig gammel den tråd, men jeg gad også rigtig godt at se nogle billeder fra overståede eller andre hvis de har lavet lignende projekter :-)

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 13. april 2014 kl. 11.39

Hej Johnny

Her kan du se mit "drivhus" i drivhuset, som har termostatstyret varmelegeme i den isolerede bund.

Ståltrådsbøjlerne bærer enten bobleplast eller fiberdug - alt efter temperaturforhold.

Det skal jo tilpasses formålet, f.eks. kan du bygge overdel af termoplader, hvis du vil starte meget tidligt.

Håber det giver dig lidt inspiration :)

PS
Brændenældene har jeg ikke selv sået - på ære....

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Jorsal, 13. april 2014 kl. 11.53

Super, hvordan har du lavet det med varmelegmerne ? Er det bare et varmetæppe eller ?
Og jeg overvejede faktisk at lave det af termoplader, jeg har 3 stumper på 2m x 70 cm liggende i 10 mm , problemet et bare at det er dem med lameller som bruges til udestuer, og der er nogen der påstår at de ikke lukker nok eller det rigtige lys igennem, der er jeg lige lidt i tvivl.

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 13. april 2014 kl. 12.13

Ja, det er bare en varmemåtte købt hos Willabgarden - skal du lave noget over en kvadratmeter, ville jeg overveje at bygge varmelegemet selv ud fra komponenter til el-gulvvarme.

Varmemåtten og føleren ligger på hårde stenuldsbats, dernæst plast og så et lag grus.

Jeg ville ikke være bekymret for lyset prøv, men lav det så du hurtigt og let kan afmontere det eller skifte til fiberdug og husk ventilationsåbninger ellers vil det drive af kondens.

Nyt svar til emnet »Lav et drivhus i drivhuset«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Lav et drivhus i drivhuset«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider