Forum

Kommentarer til »Kan vi anlægge en frugtlund tæt på Vesterhavet?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Kan vi anlægge en frugtlund tæt på Vesterhavet? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sessan Bentzen, 17. august 2011 kl. 22.22

Kære Thomas,
vi bor også tæt ved Vesterhavet og kan sagtens dyrke frugt. Jeg vil anbefale læhegn som det første, derefter frugtbuske.
Især stikkelsbær trives fint her hos os.
Vi har også plantet æbletræer, der ser ud til at blive gode.
Men den helt store succes er mirabeller!
Naboen har en gammelt kæmpestort træ med fantastiske mirabeller. Ingen ved, hvilken sort det er, men de er store og røde. Jeg har planer om at prøve at lave nogle nye træer ved at pode.
Vi har selv dejlige små gule mirabeller, der er modne nu.
Held og lykke med frugtplantagen.
Sessan, Stenbjerg

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thyge Kristensen, 20. august 2011 kl. 16.53

Hej. Man skulle tro at Sten Porse aldrig har sat sine ben i byen, da Esbjerg ligger på en kæmpe lerklump, en såkaldst bakkeø.
Det med det sandede og magre jord gør sig først gældende når man når ud i periferien af byen.
Jeg har virket som både gartner og haveejer i mange årtier her, og der er faktisk ikke mange begrænsninger, måske bortset fra vinden. Den skal du skabe læ for.
Hilsen
Thyge

Nyt svar til emnet »Kan vi anlægge en frugtlund tæt på Vesterhavet?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Kan vi anlægge en frugtlund tæt på Vesterhavet?«

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider