Forum

Kommentarer til »Mystik under min hængebirk – hvad sker der?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Mystik under min hængebirk – hvad sker der? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 23. august 2011 kl. 22.46

Det kunne ligne det hul, jeg opdagede i græsplænen ved min store hosta sidste vinter, da sneen begyndte at smelte. Jeg var nervøs for, om det var rotter eller mosegrise, og efter anbefaling af en rottefænger, kom jeg sten/grus i hullerne og dækkede dem til. Der kom aldrig nye huller i græsset og intet spor af dyr.
Min egen vurdering derefter blev så, at det måtte være sammenfald af jorden p.g.af at rødder fra det forlængst (vel 10 år siden) udgåede og nedsavede Belle Boskop æbletræ, som hostaen oprindelig var plantet ved, var tæret op. Jeg huskede godt, at der var en mindre sænkning året før, men ikke egentlig hul. - Så mon ikke der på din jord har stået et træ på stedet engang ?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Harder, 24. august 2011 kl. 13.33

Allerførst tak til Sten Porse for det fine svar og til Clara Andersen for kommentaren. I har helt sikkert ret, at det jeg ser, er resterne fra et gammelt træ.

Der har været haveforening på jorden siden 1937 og før det tidspunkt lå her en af de sidste lossepladser i byen. Denne rest fra fortiden er en af de mere naturlige, i forhold til alle de mærkelige ting der dukker op af jorden. Udover en uendelig strøm af slagger og glasskår, er det mest iøjnefaldende adskillige små medicinflasker. Flere med låg og endog indhold. Men det er vist en anden historie. (http://www.aarhusportalen.dk/vis_artikel.asp?ArticleId=25850)

Jeg vil hurtigst muligt dække hullet til og stampe jorden godt, og så fortsat nyde det dejlige træ.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 24. august 2011 kl. 19.37

Hej Michael
Hvis du som jeg har kolonihave i Solvangen eller en af de andre (ialt 4) vest for Vestre Kirkegård i Århus, så kan jeg fortælle, at stedet engang har været losseplads for det gamle Århus Glasværk. Jeg har også mange glasskår og sågar store klumper slagger fra værket.
Hilsen Clara

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Harder, 25. august 2011 kl. 7.09

Hej Clara

Jeg kender udemærket de fire kolonihaver ved Vestre Kirkegaard, men min have ligger i Haveforeningen Aabrinken ved Ringgadebroen. Det er tilsyneladende samme oplevelse vi har, med mange skår og slagger i jorden. Det kunne være sjovt engang at se hvilke brugsting kolonisterne har fundet i jorden, som har "overlevet".

Jorden var tidligere ejet af DSB, men vi har nu i fællesskab købt jordstykket.

Nyt svar til emnet »Mystik under min hængebirk – hvad sker der?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Mystik under min hængebirk – hvad sker der?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider