Forum

Kommentarer til »Skal komøg nedgraves eller lægges ovenpå jorden?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Skal komøg nedgraves eller lægges ovenpå jorden? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lotte Molbech, 26. september 2011 kl. 9.57

Tak for dit svar. Det er i øvrigt helt utroligt, hvad en gang møg kan gøre ved jorden. Jeg har haft en pause på ca. 5 år, hvor jeg ikke har fået `noget i jorden, men gødet med økologosk gødning i pilleform, men jorden var efterhånden ret udpint og dårlig og afgrøderne nogle små spinkle planter. Jeg fik så igen mulighed for at få møg, og efter bare ét år med en ordentlig lag, skal jeg da lige love for, at jeg har fået min tidligere så gode havejord tilbage. Det der slår mig allermest, er tilbagekomsten af regnorme. Tidligere var jorden fyldt med store orme, de er så lige så stille forsvundet, i takt med, at jorden blev mere og mere udpint.men nu er de igen over alt. Det skal siges, at hvert en lille plet jord, bliver udnyttet, da jeg ikke har så meget plads, så det er meget intensiv dyrkning og det gør vel også, at jorden drænes for egne mikroorganismer.
Jeg har nu fået lovning på møg hvert år fremover, så er mit spørgsmål lige, om det er for meget, eller om jeg kun skal gøde jorden f. eks. hvert andet år?

Nyt svar til emnet »Skal komøg nedgraves eller lægges ovenpå jorden?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Skal komøg nedgraves eller lægges ovenpå jorden?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider