Forum

Kommentarer til »Hvordan forhindrer vi, at fasaner æder vore krokus?«

På denne side finder du kommentarer til teksten Hvordan forhindrer vi, at fasaner æder vore krokus? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inger Sorgenfrei, 8. februar 2012 kl. 11.31

Tak for svar. Desværre kommer fasanerne ikke fra åbne marker, men fra en af vores by's halvvilde parker, som ligger lige overfor. Og tvivler på at jeg kan få kommunens parkmandskab til at gå på jagt!
Så er der løsningen med snore tilbage. Jeg har prøvet een gang, hvor de bare krøb under, men nu vil jeg så prøve igen også på kryds og tværs. Men jeg tror ærlig talt ikke det vil virke.
Fasanerne sover oppe i arkens træer om natten og om morgenen når det bliver lyst, flyver de direkte ned i haverne, altså også vores. Naboerne har længe undret sig over, hvorfor jorden i vores dejlige gamle haver åbenbart ikke egner sig krokus især, indtil jeg gav dem forklaringen!
De huller som de allerede har fået gravet ned til krokusløgene for at få adgang til at æde hele den herlige grønne spire i sin fulde længde, har jeg nu fyldt op med en blanding af grus og grovkornet peber! Så kan de lære det, kan, håber jeg - og krydser fingrer for at krokusserne overlever pebret!?

Nyt svar til emnet »Hvordan forhindrer vi, at fasaner æder vore krokus?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvordan forhindrer vi, at fasaner æder vore krokus?«

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider