Skrevet af: Eva Schädler, 3. marts 2012 kl. 19.52
Jeg har fået disse knolde sidste år. Jeg har ikke set dem blomster og troede faktisk det var en Iris. Men nu har jeg lige flyttet dem og kan se at knolden ikke ligner en Iris. Men hvad er det så?
Jeg har prøvet at google, kan det mon være en Montbretia?
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 4. marts 2012 kl. 3.32
Hej Eva
Jeg kan ikke sige dig, hvad der kommer ud af dine knolde, men ved med sikkerhed at det ikke er montbretia. Disse ligner mere løg, som vi f.eks. kender dem fra krokus, blot noget større og så med den finurlighed at løgene, med årene, lægger sig nærmest ovenpå hinanden i jorden.
mvh Vibeke
Skrevet af: Lis P., 4. marts 2012 kl. 7.45
Eva det er iris, men hvilken art det lige er ved jeg ikke, der findes en del forskellige irisarter, der er iris som har Rhinzomer hvor andre har rødder, din kunne godt ligne Rhinzomer, men normalt ligger selve knolden af disse næsten ovenpå jorden, og jeg synes de ser meget våde ud har de været helt dækket af jord?
Det skal Rhinzomerne nemlig ikke de skal kun have ca det ½ af knolden i jorden.
Montbretia har løg ligesom krokus
mvh
Lis
Skrevet af: Eva Schädler, 4. marts 2012 kl. 10.53
Tak så må tiden vise hvad farve de bliver. Og jeg må vist hellere grave og igen og sætte dem i jordoverfladen lige som mine andre Iris.
Skrevet af: Lis P., 4. marts 2012 kl. 20.03
Jeg har kikket flere iris arter, det kan være en vandiris, jeg synes den ligner dem jeg har i dammen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.