Skrevet af: Henriette H., 27. marts 2012 kl. 18.27
Hej,
Jeg har flere meget store prydgræsser (elefantgræsser?) som jeg skal have delt her i weekenden.
Men jeg er meget i tvivl om jeg kan omplante dele af dem på præcis det samme sted som de står nu? (jeg vil dog skifte til helt ny jord)
Det ville være ærgerligt at de skulle flyttes helt, men endnu mere ærgerligt hvis de ikke ikke har godt af at stå det samme sted igen.
Håber en af jer har et godt råd :-)
Hilsen Henriette
Skrevet af: Tom Andersen, 27. marts 2012 kl. 20.11
Det kan du roligt gøre - og hvis det rent faktisk _er_ elefantgræs, så husk skarpe økser :-)
Skrevet af: Henriette H., 27. marts 2012 kl. 21.06
Hej Tom,
Tak for svar :-)
Jeg tror at det er elefantgræs. Er elefantgræs sværere at dele end andre store græsser siden du nævner at der skal skarpe økser til?
:-/ ... Har aldrig prøvet at dele græsser før.
Jeg havde regnet med at bruge en spade... Men måske jeg bliver klogere ;-)
Skrevet af: Tom Andersen, 27. marts 2012 kl. 22.00
Er det elefantgræs og de har mange år på bagen, så kommer du på arbejde med en spade - rigtig hårdt arbejde :-D
Jeg har flyttet nogle enkelte på den hårde måde og da brugte jeg økse, drænspade og entreprenørgreb og så går det da...
Jeg havde på et tidspunkt siden hen brug for at flytte/ fjerne en stribe på 6 meter, 8-10 år gamle og der kom rendegraveren ind i haven - det var heldigvis på en gårdsplads.
Skrevet af: Henriette H., 28. marts 2012 kl. 18.43
Jeg har 3 stk á ca. 1x1 m så de er ikke voldsomt store - men alligevel....
Nu er jeg da advaret, og tak for dét ;-)
Jeg giver heldigvis ikke op så let :o)
Skrevet af: Henriette H., 28. marts 2012 kl. 18.45
Ps. Jeg har googlet billeder af elefantgræs - og det er helt bestemt dem det drejer sig om :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.