Forum

Frittilaria persica uden blomster

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pr R., 10. april 2012 kl. 16.18

Er der nogen der kan hjælpe med en forklaring? Jeg har nu i 4 år, haft 3 løg af ovennævnte plante stående UDEN EN ENESTE BLOMST. Den står som anbefalet, i et tørt og varmt bed langs en husmur. Har i nogen gode råd? VH PR

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 11. april 2012 kl. 10.08

- jeg tror den står for tørt om efteråret - da det er der blomsteranlæggene dannes -

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pr R., 11. april 2012 kl. 14.18

Det lyder fornuftigt, jeg tror jeg flytter den i år, det er et forsøg værd, lige nu er de jo ikke noget ved. mange tak

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Bro Christensen, 11. maj 2012 kl. 10.05

De løg af Fritillaria Persica, som man køber ,ser temmelig store ud, men de skal faktisk være på størrelse med en håndflade før de kan blomstre! Er dine planter ikke blevet lidt større år for år?

Løgene skal lægges overraskende dybt- for de store Fritillariaer gælder at de skal mindst 20 cm ned i jorden - bla. fordi de som Mogens skriver, kan være lidt sårbare overfor udtørring.

Jeg har selv nogle eksemplarer midt i staudebedet. De første blomster kom efter 4 år, nu blomstrer de fint og jeg har en klump som skal deles. Her gælder som for Dorothealiljer og vintergækker, at det er bedst at flytte og dele inden planterne er visnet ned (fordi hvileperioden er kort).

Derfor, - hvis du vælger at flytte dine Fritillaria persica så gør det nu eller senest når de begunder at gulne, plant dem dybt og giv dem gerne lidt gødning (ikke i plantehullet!)
Held og lykke! Pia

Nyt svar til emnet »Frittilaria persica uden blomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Frittilaria persica uden blomster

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider