Forum

Løjtnantshjerte

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 11. april 2012 kl. 11.10

Denne løjtnantshjerte fik jeg sidste år, den har stået ude hele vinteren, men da den begyndte at skyde satte jeg den ind i drivhuset. Som det ses på billedet står den med de fineste blomster nu. Nu er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg kan sætte den op på terassen nu eller det er for koldt for blomsterne om natten. Den ser nemlig ud til at mistrives med den megen varme der er i drivhuset når solen skinner.

Forårshilsner Birgitte

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pr R., 11. april 2012 kl. 14.20

jeg tror at du skal vente lidt, kan du evt dække en del af vinduet midt på dagen?

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 11. april 2012 kl. 15.04

Tak for svar.
Ja det kunne jeg vel nok. Har lige været ude og kigge til den, og flere af stilkene er begyndt at hænge, det ser ud som de snører sig sammen et lille stykke oppe på stilken. Og de sidste dage har solen slet ikke skinnet - måske er det noget andet, end varmen, der generer den. Kan jeg have kommet til at vande den for meget.

Birgitte

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Britt Pedersen, 11. april 2012 kl. 20.26

Hej Birgitte
Er der frostfrit i dit drivhus. Løjtnanshjerte plejer at få brune/visne spidser af frost.
Britt

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birgitte Nielsen, 12. april 2012 kl. 11.26

Hej Britt
Nej der er ikke frostfrit i drivhuset ... det er heller ikke sådan den reagerer, som du beskriver. Alligevel tror jeg at du har ret i, at det er noget med den kulde - så der er nok ikke så meget jeg kan gøre andet end at vente og se :-)

Tak for dit svar.

Hilsen Birgitte

Nyt svar til emnet »Løjtnantshjerte«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Løjtnantshjerte

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider