Skrevet af: Nina A., 11. maj 2012 kl. 21.25
Hej.
Håber der er hjælp at hente derude:)
Jeg købte sidste år en del palmer og er blevet meget glad for dem. Det er udepalmer men alligevel tog jeg dem ind i vinter for at sikre mig at de ikke ville gå til under evt mange frostgrader.
Lige inden påske havde vi en weekend med høje temperaturer og i det hele taget var det rigtigt sommerlig. For at vænne palmerne til direkte sollys satte jeg dem ud i pågældende weekend. Efterfølgende har der selvfølgelig været frost og storm:( Nu er bladene blevet brune og jeg er ikke klar over om palmen er gået ud eller om den har brug for tid til at komme sig, så evt nye blade bliver grønne og fine?
Og hvad er det lige jeg har gjort galt??? VAr solen for skarp da de kom ud? Er det frosten? Er det vinden?
Håber der er hjælp at hente:)
Med venlig hilsen
Nina A
Skrevet af: Søren S Duun, 11. maj 2012 kl. 21.56
Det er svært at sige om de har lidt skade men der er ingen planter, der bryder sig om voldsomme temperaturskift og slet ikke palmer. Der er ikke andet for st se tiden an og se om ikke der dannes hvide rodspidser og nye blade. Andet kan du alligevel ikke gøre nu .
Skrevet af: Nina A., 11. maj 2012 kl. 22.19
Hej Søren.Tak for dit hurtige svar. Så må jeg jo have lidt tålmodighed...:)
Skrevet af: Dennis Madsen, 12. maj 2012 kl. 7.07
Har selv nogle palmer i haven, og de er gået ud. Det var efter de par nætter hvor vi havde -20 grader, det kunne de ski ikke lide. Så nu starter jeg fra bunden af og dyrker mine egne palmer og div. andre planter.
Hilsen Dennis Madsen
Skrevet af: Eivin Knidsen, 13. maj 2012 kl. 12.45
Nina, jeg maatte ej vide hvad der er tilfældet i dit tilfælde, men være nu opmærksom paa, at palmernes blade fra naturens side visner paa et tidspunkt, da det er paa den vis "stammen" dannes paa bund af mange, mange døde blade.
Mvh Eivin (^_^)
Skrevet af: Nina A., 13. maj 2012 kl. 15.50
Tak alle jeres svar. Bliver hele tiden lidt klogere:)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.