Forum

Valmuer, hvordan ser de ud?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgit H., 23. maj 2012 kl. 22.23

jeg har købt en masse forskellige sorter af valmuer og plantet mellem mine planter. Nu er mit eneste problem at med dette vejr så er der ukrudt overalt og jeg vil gerne ta det væk. men øhhh hvordanser valmuer mon ud inden der kommer blomst??? jeg vil nødig ta de små kommende blomster/planter op.
Håber der er nogen som kan sætte et billede ind af hvordan de pt ser ud i deres have

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. maj 2012 kl. 23.05

Det er næsten en umuligt opgave, hvis ikke man er en god valmuekender. Der er næsten ikke andet for og vente til de blomstrer hvis du vil være hel sikker. Du kan også gå ind på planteinfos hjemmeside og gør brug af den ukrudtsnøgle som er her. Her kan du via billeder skilne nogle ukrudtsarter fra hinanden. Den er god og lærerig.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 23. maj 2012 kl. 23.11

Jeg glemte at nævne at der findes mange forskellige og de er vidt forskelige i bladene, derfor er der ikke andet for at vente til de blomstrer

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 24. maj 2012 kl. 7.50

Der er ganske rigtigt mange forskellige slags valmuer, men jeg synes nu godt man kan bruge den tommelfringerregel at de har lidt lyse, næsten gråliggrønne blade med lidt "takker".

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Olsen, 24. maj 2012 kl. 21.31

Hej Birgit.

De små nye valmuer danner rosetter af grå-grønne blade. De kan godt ligne små mælkebøtter. Bladene er for det meste takkede i kanten og mange arter er lidt "behårede".

Jeg synes, du skal google "poppy seedling" og vælge billedresultater:

klik evt. her:

www.google.dk/search?q=poppy+seedling&hl=da&safe=off&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=FIu-T6-WN6mB4gS4gtVt&ved=0CEwQsAQ&biw=1280&bih=671

Nyt svar til emnet »Valmuer, hvordan ser de ud?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Valmuer, hvordan ser de ud?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider