Skrevet af: Birgitte Nielsen, 24. maj 2012 kl. 11.40
Hej
Jeg fik en kaprifolium (Goldflame) i går i gave, og har lige plantet den. Nu er jeg blevet i tvivl om, hvorvidt jeg får nogle blomster at se i år, fordi den måske kun blomstrer på skud fra sidste år, som der jo ikke rigtig er nogen af, da den kommer fra en planteskole. Har googlet det, men kunne ikke finde noget om det.
Birgitte
Skrevet af: Søren S Duun, 24. maj 2012 kl. 17.15
Øøh de blomstre først senere på året så det kan da godt være du er heldig. Jeg kender ikke lige den nævnte sort......
Skrevet af: Kenneth Sørensen, 24. maj 2012 kl. 17.28
Jeg har en kaprifoleum med gule (guld-)farvede kroner. som vokser op af en syren. Det er ikke så længe den blomstrer,- måske tager syrenen meget af vandet. Den er alt i alt ikke så spændende, syndes jeg.
Skrevet af: Lisbeth Antonsen, 25. maj 2012 kl. 7.41
Jeg har en Goldflame, som bliver klippet kraftigt ned hvert år i februar/marts, og den skal nok komme til at blomstre i år. Har faktisk lige købt en mere, da det er en flot kaprifolie. Efter blomstringen får den røde bær, som sidder længe. Et par grene i en efterårsbuket ser rigtig godt ud!
Mvh
Lisbeth Antonsen
Skrevet af: Birgitte Nielsen, 25. maj 2012 kl. 10.46
Godt at høre - så vil jeg glæde mig til blomster og bær allerede i år ... Tak for svarene.
Birgitte
Skrevet af: Birgit Albeck, 20. juni 2013 kl. 18.39
Er der nogen der kan forklare hvordan jeg tager skud af en kaprifoleum til nye planter i haven?
mvh
Birgit Albeck
Skrevet af: Tina Saxtorph, 20. juni 2013 kl. 19.03
Jeg plantede 6 kaprifolium sidste år (3 stk i hver krukke) de blomstrede ikke, men i år er de fulde af knopper, så glæder mig til de blomstrer...
Hilsen Tina
Skrevet af: Birgit Albeck, 20. juni 2013 kl. 20.47
Mit spørgsmål var mere hvor du tager skuddet fra moderplanten?
mvh
Birgit Albeck
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 20. juni 2013 kl. 23.23
Hej Birgit.
Jeg bruger nedkrogning. Det er en super nem måde. Jeg nedkrogede nogle ranker sidste år, og havde så her til foråret fine planter med rødder.
Samme metode er rigtig god til Clematis også.
Hilsen AG
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.