Forum

Guldregn uden blomster

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Paludan, 1. juni 2012 kl. 23.53

vor guldregn har i alle dens år blomstret trofast, men i år har den svigtet totalt. Træet ser i øvrigt sundt ud.
Mon nogen har en forklaring?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 2. juni 2012 kl. 20.20

Forklaring har jeg desværre ingen af, men hos mig har mit Clara fris pærertræ kun sat 3 klaser blomster, sidste år og de andre år har den haft mange flere. Træet er mange år gammel . Mit gråpære har heller ingen blomster haft i år, men mit grev molthe som kun er få år gammel havde flere klaser .
Normal vil det være sådan at hvis der er tale om unge planter, der får meget gødning, at så kan blomstringen udeblive, men det er der ikke her.
Jeg kan desværre ikke regne den ud, men der er en forklaring.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 2. juni 2012 kl. 21.06

Igen en der blander to tråde sammen, men Henrik det kan tyde på, at din guldregn har fået en form for gødning, derfor er det jo ikke "nødvendig", at sætte blomster og frø for at overleve. Hilsen Henry G.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 2. juni 2012 kl. 21.22

Det ved jeg nu ikke for det handler vel også om udblevende blomstring og vi skal vil ikke bare lave tråde for trådene skyld vel Henry G.
Men du kan måske forklar mig årsagen til at jeg ikke har fået blomster i mine pærer træer i år ?.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 2. juni 2012 kl. 21.28

Henry G mener at du har givet din guldregn gødning , hvilket kan være årsagen til at den ikke blomstre, harr du givet den specielt meget gødning i år?

Nyt svar til emnet »Guldregn uden blomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Guldregn uden blomster

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider