Skrevet af: Søren S Duun, 15. juni 2012 kl. 21.13
Denne plante er dukket op i min mors have og jeg har ikke kunne finde den i nogle af mine havebøger . Vi mener at den er indført med fuglene. Den breder sig ikke men så sig selv tæt ved..
Skrevet af: Søren S Duun, 15. juni 2012 kl. 21.17
Blomsterne er sorte /mørke når de er sprunget ud .
Skrevet af: Mogens; E., 15. juni 2012 kl. 21.24
Hosta familien er meget stor, kan det være en af dem.
Skrevet af: Søren S Duun, 15. juni 2012 kl. 21.43
Får hosta ikke hvide blomster ? Det der gør den mystisk er de sorte/mørke blomster .
Jeg troede at det var foldblad, men den er anderledes og den får hvide blomster . Jeg må nok en tur på biblioteket og låne en bog om hostaer.
Skrevet af: Lis P., 16. juni 2012 kl. 7.16
Søren det er en foldblad med sorte blomster, jeg kender til flere der har den.
Skrevet af: Søren S Duun, 16. juni 2012 kl. 11.17
Findes der flere varianter af foldeblad?. For det var også mit bud indtil hun fortalte at den havde sorte/mørke blomster , så blev jeg i tvivl.
Jeg havde sent mit spørgsmål videre til nogle hosta folk i går aftes og de siger alle , at det er foldblad , det passer også med at den bl.a.foretrække dyb skygge .
Skrevet af: Lis P., 16. juni 2012 kl. 11.58
Søren jeg mener der findes 40-45 forskellige Veratrum som er det Botaniske navn på den.
Skrevet af: Søren S Duun, 21. juni 2012 kl. 21.12
Nu har jeg fundet frem til planten danske og latinske navn . Den hedder sort foldblad, Veratrum nigrum.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.