Skrevet af: Uffe Steenberg, 17. juni 2012 kl. 23.39
Vil evt. sætte klatrehortensia op på rionet... Jeg så en udgave med lilla blomster her: bo-bedre.no/article/75379-skap-form-og-farger-i-hagen/gallery/429820
Har dog ikke kunnet finde andet end de hvide til salg. Nogen der kan hjælpe? Eller er den måske bare lille pga jordens ph eller tilførsel af det der man bruger til at tone alm. hortensiaer blå??
Skrevet af: Henriette H., 18. juni 2012 kl. 15.50
Hej Uffe,
Jeg har pudsigt nok lige netop købt to hvide klatrehortensia, som også skal stå op ad rionet - og spurgte på planteskolen om der var chance (risiko) for at de kunne skifte farve (jeg har nemlig en del grantræer lige i nærheden, som før har været til grund for at min have-hortensia har skiftet farve) - men gartneren svarede at han aldrig havde hørt om farveskift hos klatre-hortensia, den skulle være farvesikker.
Så den lilla klatrehortensia må findes et sted :-)
Mvh.
Henriette
Skrevet af: Søren S Duun, 18. juni 2012 kl. 18.42
Jeg har heller aldrig hørt om en rød klatrehortensia og jeg kunne godt have dem mistænkt for at snyde med farverne.
Og som jeg ser billede syntes jeg mere det ligner syrener. Men det kan bare være mig den er gal med.
Skrevet af: Søren S Duun, 18. juni 2012 kl. 18.52
Ups, der står jo syrenhortensia pink diamont , det tror jeg ikke er en klatrehortensia men en busk. Men men ikke den er til at bestøve herhjemme . Jeg tror i øvrig at det kun er nogle ganske få af dem man kan ændre blomsten farve på.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.