Forum

Og hvad er det for en starut?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 20. juni 2012 kl. 18.13

Denne her har sået sig selv. Den ser helt agressiv ud, som den står foroverbøjet. Er det ikke ukrudt?
Elsebeth

1 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 20. juni 2012 kl. 18.14

Og her er den set lidt længere væk fra...

2 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 20. juni 2012 kl. 22.07

Det er måske nemmere at se den her:

3 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 20. juni 2012 kl. 22.42

Øv jeg havde håbet at navnet var dukket op i mellemtiden. Jeg har lige siddet og bladre i mine 3 bøger om stauder igennem i håb om at kunne finde et svar, men forgæves, intet spor . Men den er sikkert 2 årige og så sig hist og her. Og så stikker den.

4 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 20. juni 2012 kl. 22.47

Ok det. Sidste billede gav noget andet men ikke nok. Får den røde blomster. Der findes den der hedder brændene kærlighed, men den er flerårige.

5 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 20. juni 2012 kl. 23.55

Det slår mig pludselig, det er slangeurt. Det gror vildt på marker og enge med blå blomster.

6 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. juni 2012 kl. 0.12

Den hedder slangehoved, den anden er en bunddækkeplante . Det er en god biplante . Slangehoved gror vildt på marker og enge

7 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 21. juni 2012 kl. 8.15

Ok - tak. Den er faktisk flot. Jeg ville ønske, jeg kunne plante den om til mit "vilde" område, men jeg kan nok tage nogen frø, når den blomstrer.

8 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 22. juni 2012 kl. 13.11

Ret er næsten helt sikkert slangehoved. Den ligner faktisk en slange, der er klar til at bide...
Men den er ret flot, synes jeg. Jeg skal lægge et billede ind, når den blomstrer.
Elsebeth

9 af 9 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 22. juni 2012 kl. 20.25

Det er muligt at det firma, der hedder nykilde.dk har frø i renhed eller i deres engblandinger hvor slangehoved fremgår. Men du skal være indstillet på at det koster .

Nyt svar til emnet »Og hvad er det for en starut?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Og hvad er det for en starut?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider