Skrevet af: S. Bille, 25. juni 2012 kl. 10.25
vi har et langt rodenbed langs indkørslen, og jeg vil gerne have en slags bunddække, så der ikke skal.luges så meget... men jeg ved ikke, hvilken, der egner sig?
Her er nogle overvejelser vi har gjort os...
Er der ikke nogen, der hjælper mod skadedyr?
Det må gerne være noget, der blomstre efter forårsløgene og frem til roserne tager over, da det er vores primære udsigt fra huset på den tid på året, og når roserne kommer om sommeren skal den bare dække jorden mod ukrudt og evt være grøn...
Den skal som sagt være ud til en.indkørsel som har fliser, så den skal.forstå at stoppe ved fliserne, på den anden side afbedet er der græsplæne, så den skal.også kunne stoppe ved græs eller tåle at blive klippet tilbage af plæneklipperen når vi slår græs...
den skal kræve så lidt vedligeholdelse som muligt, da den skal være et led i den dovne have.
Den må gerne være billig og dorede sig hurtigt...
det må gerne være muæigt for forårsløg at komme op igennem, og så skjuler bunddækken det "grimme" efterladenskaber, når forårsløgene er afblomstret..
Det var ikke så lidt...?!
Er der nogen, der har nogle gode forslag? findes der evt én, jeg kan sætte i efteråret?
Skrevet af: S. Bille, 28. juni 2012 kl. 13.35
er der slet ingen bud, eller har jeg spurgt det forkerte sted?
tænker selv på guldjordbær eller lavendel... hvad siger i?
Skrevet af: Anita Nielsen, 28. juni 2012 kl. 16.07
Hej
Prøv at se nærmere på storkenæb eks. Bølgekronet storkenæb, de er gode sammen med roser.
Skrevet af: Lone Schneider, 28. juni 2012 kl. 16.40
Hejsa.
Jeg har martsvioler , under mine engelske roser.....det fungerer sådan set fint.....når de så er ved at være lidt kedelige så tager roserne over.
Hilsen Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.