Skrevet af: B. Andersen, 2. juli 2012 kl. 21.40
Vi fik anlagt ny græsplæne foråret 2011, og havde håbet på den smuk, grøn græsplæne i år, men ca. 10% af græsstråene er gule og visne, selv efter masser af vand. Er der nogle bud på, hvad det kan skyldes, og hvad vi kan gøre ved det?
På forhånd tak.
Skrevet af: Maj-Britt B., 3. juli 2012 kl. 8.35
Hej B .
Har du gødet i foråret?
Ellers så husk at gøre det sidst på sommeren......Først på efteråret......
Skrevet af: Søren S Duun, 3. juli 2012 kl. 11.44
Hvis du gøder med en kvælstofrig gødning bør det ikke ske senere end august- september da græsset ikke kan nå at gøre brug af det.
Men hensyn til det andet så tror jeg at der i jeres græsblanding har været en etårig græsart som har blomstret og herefter visnet, f. ek. etårig engrapgræs . Derfor er det en god idé at få det i gang med noget gødning ,så de flerårige græsarter kan tage over med tiden og lukke de huller der måtte være . Husk at en klippede på 4 cm er ideelt .
Skrevet af: Peter Sindrup, 3. juli 2012 kl. 12.37
Er der ikke noget med at de græsfrøblandinger man kan købe består af mange forskellige græssorter, og at man aldrig forventer at alle vil kunne overleve hvor de sås - men kun dem der "passer til forholdene"?
Hvis det er tilfældet, så kunne det jo være derfor at 10% visner?
Har i gødet?
Jeg ryddede hele min plæne sidste år på grund af mos, og jeg har i år været overrasket hvor meget gødning der har været nødvendigt, for at få plænen fin og grøn. Jeg tror at jeg er oppe på det dobbelte af den "anbefalede dosis" :-)
Peter
Skrevet af: B. Andersen, 4. juli 2012 kl. 8.57
Tak for gode og nyttige svar
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.