Skrevet af: Bente Rasmussen, 26. juli 2012 kl. 11.42
Jeg har en meget tynd hæk ind til min nabo, den har efterhånden udviklet sig til tynde træer i stedet.
Det er et lejeboligkompleks og jeg har derfor ikke mulighed for at udskifte hækken, og er ikke begejstret ved tanken om hegn, så derfor har jeg overvejet at "fylde ud" med en/flere slyngplanter - gerne blomstrende, og har overvejet en kaprifolie. Kunne det fungerer, tror I ?
Skrevet af: Boi Jensen, 26. juli 2012 kl. 17.25
Hej Bente
Det kunne du i teorien godt gøre, men pas nu på at du ikke kommer i klemme med både regler og naboerne, for de vil sikkert påstå at du ødelægger den oprindelige hæk, hvis du lader noget andet gro op i den.
Det ser ud som en ligusterhæk og den er måske ikke så gammel. Hvis den skulle blive rigtig tæt, kunne en foryngelseskur måske anbefales, men det betyder så at det tager godt et år, før den vokser op nede fra de 5 cm, den kunne klippes ned til en gang i april.
Skrevet af: Bente Rasmussen, 26. juli 2012 kl. 20.41
Hej Boi
Hækken er ca 30 år gammel (lige så gammel som rækkehuset), og jeg kan faktisk godt lide at den er lidt "træagtig", så det er kun for at tage det værste udsyn.
Men tak for advarslen, jeg må hellere lige tjekke med naboen, selv om jeg ikke tror han har noget i mod det - det er mig der klipper den også på han side :-), og med boligforeningen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.