Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 31. juli 2012 kl. 15.16
Den har sået sig selv, og der er 6-7 stykker af dem. Det ligner ikke ukrudt. Er der nogen, der ved hvad det er?
Elsebeth
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 31. juli 2012 kl. 15.16
Bladene er lodne.
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 31. juli 2012 kl. 16.17
Kongelys ligner det, måske filtbladet
Skrevet af: Lone Schneider, 31. juli 2012 kl. 16.24
Det ligner den der hedder vellugtende aftenstjerne eller natviol.
Den er meget smuk med lyslilla blomster og dufter vidunderligt når mørket falder på. Den findes også i hvid.
Så lad den endelig stå ;-) Prøv at google den...så kan du se billeder !!
Den selvsår sig fint, sådan at du altid har den i haven, den er nemlig toårig ;-)
Hilsen Lone
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 31. juli 2012 kl. 17.03
Sjovt - jeg såede natviol for fem år siden, men de kom aldrig. Det kan da være, at det er dem, der dukker op nu. Det bliver spændende. Blomstrer den i år?
Skrevet af: Lone Schneider, 31. juli 2012 kl. 17.51
Nej den når det ikke i år....men næste år i maj / juni og ind i juli og hvis du klipper den ned blomstrer den yderligere.....mine blomstrer stadig, men med mindre blomster...det er dog lige så yndigt.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 31. juli 2012 kl. 18.27
Jamen jeg glæder mig bare, så.
Skrevet af: Søren S Duun, 31. juli 2012 kl. 19.26
Er natviol lodne i bladene.?
Skrevet af: Dennis Madsen, 1. august 2012 kl. 8.57
Har selv nogen af dem, har flået dem op. Jeg mener osse de blev kaldt ædselører. Men jeg tager nok fejl,
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 1. august 2012 kl. 10.27
Søren - hvis man googler natviol er der et par enkelte billeder, hvor man kan se de lodne blade, så det tror jeg. Men det vil jo vise sig. Det ville da også være fint, hvis det var kongelys.
Skrevet af: Marita E., 5. august 2012 kl. 9.30
Jeg syntes det ligner en Digitalis plante. Det første år står planten med en bladroset, det 2 år kommer den lange blomsterstand.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 5. august 2012 kl. 11.12
Jeg har dem i haven, så det er også muligt. Det er bare en del, der kommer inden for et ret lille område - og et godt stykke fra, hvor de står, så jeg havde ikke tænkt på dem. Men det vil vise sig. Dejligt med ting, der skal opdages /overraske i haven.
Elsebeth
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.