Forum

Phlox Monica Lynden-Bell eller lignende

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 3. august 2012 kl. 20.15

Jeg har et luksusproblem:

Jeg leder efter ovennævnte phlox, men kan kun finde den for mig fjerntliggende steder som hos "Thybomindes stauder" eller på Sjælland, hvilket er langt at køre for en enkelt plante, når man bor omkring Skanderborg.
Jeg synes, det er for dyrt at få en enkelt plante sendt, så jeg tænker på, om der er nogle der kan foreslå en erstatning, der er lige så lys? Jeg ville selvfølgelig også blive glad, hvis nogen havde kendskab til en planteskole med mange phlox, så jeg kunne finde den der inden for en rimelig nærhed - jeg kører gerne ca. 50-70 km.

Mvh. Marie

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. august 2012 kl. 7.51

Nu ved jeg ikke meget om Phlox, men jeg ved, at der var mange i haven da vi overtog huset for mange år diden - de var alle hvide og de fik alle meldug / noget svamp noget, hver sommer, så vi smed dem ud / flyttede dem.

Jeg havde glemt alt om dem og var lige ude og kigge og sørme om der ikke var én af dem vi flyttede, som nu står og blomstrer - i et krat og uden meldug/ skimmel:)

Jeg mener ganske bestemt, at det er en Phlox, den er hvid og så ved jeg ikke mere :)

Hvordan kender man "Phlox Monica Lynden-Bell" ?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 4. august 2012 kl. 13.04

Hej Tom

Det er en flot hvid floks, du har.
Mht. udseendet er den sjældent lysrosa, og det er derfor den er svær at finde.Jeg lægger et link ind nedenfor, så dens udseende ses tydeligt.
Det ville sikkert også være til hjælp, hvis der er nogen der kunne foreslå et alternativ.

Mvh. Marie

www.helenium-phlox.de/phlox/monica-lynden-bell

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. august 2012 kl. 16.01

Jeg er ikke helt med - den du søger, skal den være lyserød?
Nu har jeg set dit link og kan ikke ud fra det se forskel på den vi har og så den du linker til.

Sig til, hvis du vil have en aflægger til foråret for nu redder jeg den vi har tilbage :)

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 6. august 2012 kl. 12.47

Hej Tom

Ja, lige præcis. Den jeg søger, er meget svagt lyserød - på blomsterknopperne og i midten af blomsten. Resten er hvidlig, så det er ikke let at se, at der er noget lyserødt på den.

Mange tak for dit generøse tilbud:-)
Det var meget venligt.

Mvh. Marie Louise

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. august 2012 kl. 23.24

Hej Louise -

den kan fås nogle steder i England, og de plejer at være rimelige med portoomkostninger...

Det bliver måske ikke dyrere end at køre 140 km :)

Prøv at google den, så kan du se, at den dukker op.

mvh
Anja

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 7. august 2012 kl. 19.36

@ Louise
Generøs og generøs - jeg ville såmænd blot putte en bette plante i en boblekuvert, som du selv har frankeret og adresseret :-)

Det er jeg sikker på, at vi alle på havenyt gerne gør for hinanden, hvis det skal være.......

F.eks. ham med de flotte Cherry-tomater og så nogle af hans frø - er det ikke rigtigt?

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 8. august 2012 kl. 20.49

Okay, det er også generøst i mine øjne.
Herligt med så positivt syn på sine medmennesker, måske jeg bare ikke er vant til det.
Finder jeg ikke min plante, så kan det være, jeg sender en frankeret boble-kuvert:-)

Mvh. Marie Louise

Nyt svar til emnet »Phlox Monica Lynden-Bell eller lignende«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Phlox Monica Lynden-Bell eller lignende

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider