Forum

Roser til grimt plankeværk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henrik Cardell, 6. august 2012 kl. 14.16

hej alle vi er i gang med at lave nye terasser i vores gård, men plankeværket på 18 meter ind til naboen er ikke så kønt, så vi ville gerne forskønne det med roser i div farver, men vi har problemer med at finde de rette typer klatreroser/buskroser der er vejegnet og som ikke kræver den helt vilde pasning imellem terasserne ska der sås græs, og da vores hus er gult ska farverne jo helst passe ind, har smidt et billede op så i kan se hvordan det ser ud, håber på kreative svar.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 6. august 2012 kl. 21.15

Hvorfor lige klatreroser, de stikker og skal klippes. Clematis vokser meget hurtigere op og dækker meget bedre, også forneden. En Clematis Rubens Montana vil efter ca.4 år dække tre af dine sektioner. Eller hvad med en Blåregn.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 6. august 2012 kl. 21.42

Hvis du ser bort fra roser er der masser af klatreplanter at vælge i mellem. Planter, der efter min mening er ligeså spændende, flotte og nemme at dyrke som roser .

Så jeg holder lidt med Mogens.....

Hvis det alligevel skal være roser vil jeg bl.a anbefale rosenplanteskolen i Løwe ejeren hedder Torben Thim og han har et kæmpe udvalg af roser , både nye og gamle, de såkaldte historiske . Her vil du med garanti finde noget du kan bruge . Han har bl.a hjulpet Ghita Nørrebye

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 17. august 2012 kl. 17.23

Jeg forstå særdeles godt at du tænker på roser, som også dufter dejligt på en varm terrasseaften. Og man kan altid klippe dem til så de ikke kommer til at fylde mere end man ønsker.

Du kan på nettet finde rosenposten.dk hvor du kan se alt om den enkelte rose, foruden billeder. Roserne sendes i oktober måned som barfodsroser og er lette at plante.

Mvh Helle-Sofie

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 18. august 2012 kl. 10.32

Prøv at Google Akabia .... Dem har jeg rundt om en terrasse ....smukke og gror hurtigt ! :0)

Nyt svar til emnet »Roser til grimt plankeværk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Roser til grimt plankeværk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider