Skrevet af: C. B, 6. august 2012 kl. 20.33
Jeg har købt flot en prydpære i sidste uge, som er blevet plantet i en stor kurvekrukke. Træet er ca. 150 højt og står i fuldt sol med en del blæst. Spidsen af bladene er nu begyndt at blive mørke/sorte - er der nogle der ved hvad det skyldes? Jeg synes jeg har vandet den godt + der er huller i bunden så vandet kan løbe fra - derfor er jeg meget i tvivl om hvad det er. Er virkelig glad for træet, så jeg håber ikke det går helt ud. Nogle bud på hvad det er/gode råd?
Skrevet af: Søren S Duun, 6. august 2012 kl. 22.22
Jeg kan ikke finde sygdommen der er årsagen til de sorte blade, men mit råd til dig vil være at pille dem af og så se om ikke det stopper. Med tiden
Hvor voldsom er angrebet?
Skrevet af: C. B, 7. august 2012 kl. 9.11
Det er nok 1/4 af bladene, så det er en del der skal pilles af. Selvom jeg mener jeg har vandet den tilstrækkelig, vil det så godt kunne være tegn på vandmangel eller ukorrekt pleje - mere så jeg kan rette op på det?
Skrevet af: ’Trine Petersen, 8. august 2012 kl. 7.28
Det kunne være svidningsskader - det kan godt være hård kost for planter der er drevet frem under beskyttede forhold sådan at komme ud i sol og blæst. Hvis det er tilfældet skal træet nok komme fint igen når det lige har vænnet sig til sin nye bopæl. :o)
Skrevet af: C. B, 8. august 2012 kl. 17.08
1000 tak for jeres svar. Det lyder som om, der er håb for at træet kommer sig ;o)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.