Forum

Grønt op ad opstammede træer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pia, 29. april 2004 kl. 21.27

Vi har opstammet (3–4 m) vore gamle træer i vores indkørsel, fordi store køretøjer ikke kunne komme ind til os på grund af de lavthængende grene, men det er nu lidt bart at se på. Jeg kunne godt tænke mig at have enten humle eller klematis voksende op omkring stammerne, men hvordan gør jeg. Man kan jo dårligt komme i jorden ved roden og en potte ser lidt fjollet ud. Har nogen en god ide?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Tjørnehøj, 30. april 2004 kl. 15.38

Hvad står træerne i? hvad forhindrer dig i at komme i jorden. Hvis du laver en "krukke" af klyner – hælder jord i og planter må det kunne hjælpe. Men hvis jorden under er hård og træls ville jeg nu prøve at løsne og forbedre den en smugle. Men forsigtigt. Feje noget væk, vippe lidt nyt kompostholdigt ined i jorden sov. og så placere den nye "krukke" /kantede forhøjning ovenpå. Men det komme jo meget an på hvad der er galt med jorden.

Gitte Tj.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia, 24. maj 2004 kl. 0.03

Træerne er ca. 50 år gamle og jorden omkring er uden bevoksning, altså lige med undtagelse af skud i jordhøjde fra træet selv og sparsom græs. Men det du mener, et det, at jeg skal lave en jordhøj og plante i? – for komme i jorden er ganske umulig. Kan en plante plantet på denne måde selv finde ned, hvor jeg ikke kan komme?

Jeg er ikke så erfaring i haven i den retning og vil blive glad for dit svar.

Nyt svar til emnet »Grønt op ad opstammede træer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Grønt op ad opstammede træer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider