Forum

Violfrøstjerne

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 15. august 2012 kl. 8.25

Jeg vil utroligt gerne have violfrøstjerne. Jeg købte nogle frø og såede dem her i forsommeren, men det skete der absolut ingenting ved.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med denne blomst? Er den svær at fremdrive? Hvornår skal man så den? Eller er det nemmere at købe færdige planter?

Jeg har også prøvet med marieklokke, men uden held.

Alle erfaringer modtages med kyshånd! :-)

Elsebeth

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 15. august 2012 kl. 8.32

-du må godt hente en plante her - når først man har een plante er de flinke til at så sig selv -

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis P., 15. august 2012 kl. 9.08

Mine sår ikke sig selv ( og hvis er de blevet luget væk), jeg har flere slags, men den bedste tid at så både Marieklokke og violfrøstjerne, har jeg fundet ud af er her hen sidst på sommeren, det er ved den tid begge planter smider deres frø som så vil spirre i øbet af det næste ½ år

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 15. august 2012 kl. 9.20

Hej Elsebeth
Du kan altså også hente en violfrøstjerne hos mig. Mine sår sig villigt og der er altid nogle jeg ikke får luget væk. Jeg bor i Stenløse

mvh
Bente

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 15. august 2012 kl. 15.47

Mange tak - jeg har lavet en aftale med Lis (hun er tættest på). Men tak for tilbuddene!

Elsebeth

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henriette H., 15. august 2012 kl. 21.01

Hej Elsebeth,

Jeg koldsåede nogle frø i vinters (februar) fra mine egne violfrøstjerner og det var en kæmpe success!

Og de blomstrer endda allerede i år :-)

Hilsen Henriette

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 15. august 2012 kl. 22.06

Hej Henriette,

Det lyder fantastisk! Så må det da lykkes for mig at få violfrøstjerne næste sommer.

Elsebeth

Nyt svar til emnet »Violfrøstjerne«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Violfrøstjerne

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider