Skrevet af: Jesper Bruselius, 19. august 2012 kl. 13.50
Hej med jer.
Jeg slapper ofte af med at fjerne ukrudt i græsplænen - men er nu kommet til kort for en lille arrig fyr, der nu dækker 10-15 m2! Jeg har tidligere købt Plænerens, som med hæld kan tage en del, men ikke denne her! Jeg har søgt og søgt på nettet, men kan hverken finde billede eller navn på planten. Græsset er stort set væk på det stykke plæne som er indtaget.
Hvad er det for en art? Hvordan kan den bekæmpes?
Skrevet af: Anonym bruger 1, 19. august 2012 kl. 15.30
Hej Jesper.
Det kunne ligne Røllike.
Har du set den blomstre?
Prøv at knuse et par blade mellem fingrene. Rølliken har en aromatisk duft, som ikke kan beskrives på tryk.
Det er en flerårig kurveblomst, som plænerens ikke bider på.
Mvh. Hans
Skrevet af: Jesper Bruselius, 19. august 2012 kl. 16.28
Hej Hans
Nej, jeg har ikke set den blomstre. Har googlet billeder og dét har den ikke nået at gøre.
Fandt dette link, da først du navngav planten: www.havenyt.dk/forum/fri_debat/2373.html - dér lød det ret håbløst, for jeg vil ikke leve i fredelig sameksistens med planten! Der er stort set ikke noget græs tilbage på stykket med røllike.
Har fundet på Nettet, at Bofix S Plønerens skulle kunne klare dem.
Jeg synes den dufter vildt meget af granskov, når jeg ruller den mellemfingrene! Er det så den du tænker på?
Skrevet af: Anonym bruger 1, 19. august 2012 kl. 16.53
Hej Jesper.
Jeg er meget sikker på, at det er Røllike.
Her er et billede af et par planter, som jeg lige har trukket op fra min store bestand.
Kemisk bekæmpelse får du ikke mig til at komme med nogen mening om her.
Vh. Hans
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.