Forum

Kompostkværn

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 20. august 2012 kl. 21.45

Jeg købte en Viking kompostkværn for19 år siden, og det har jeg aldrig fortrudt, da jeg dengang havde 3 store haver, med en masse buske, mindre træer og hække på alle 4 sider, når alt var "kværnet" 2 gange blev det til 4-5 m3, i min nuværende have producerer jeg ca. 2 m3, der efter een vinter i en åben kompost (KUN GRENE/BLADE) er alle tiders f.eks. mellem jordbærpl. kartofler asparges m. m. Eneste reparation i alle disse år, 1 stk. ny kontakt ca 100 kr. Knivene er ikke blevet fornyede. Henry G.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. august 2012 kl. 22.24

Det lyder som en noget bedre investering end min Bosch fra sidste år, som er ved at dø, hvis man skal kværne noget større end omkring 10 mm :)

Ikke så fedt, når deres hjemmeside angiver, at den kan klare op til 30 mm...

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 21. august 2012 kl. 8.36

- vi bruger det som kværnen ikke kan tage - i brændeovnen -

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 21. august 2012 kl. 14.15

Min bosch, som er den kraftigeste på marked til hobbybrug, er ikke god til kvas og hækaffald. Dette bliver noget trævlet noget, selv efter at knivene er slebet . Til gengæld tager den grene op til 45mm uden problemer.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eva Chodziuk, 11. september 2012 kl. 9.44

Til Henry G:
Hvor stor er den Viking kompostkværn du har? den lyder til at være af en størrelse jeg kunne bruge. er det en af de elektriske eller med benzinmotor? Da den er 19 år gammel er det ikke sikkert nummeret eksisterer længere.
Venlig hilsen Eva Chodziuk

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 11. september 2012 kl. 18.00

Hej Eva min kompostkværn har en el- motor, og er noget lignende Viking GE 325, søg på viking maskiner (f.eks. Google), men prisen er nok en anden, end jeg har betalt for 19 år siden, dengang ca, 4.500 kr. Hilsen Henry G,

Nyt svar til emnet »Kompostkværn«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kompostkværn

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider