Forum

Nedsænket bed

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marie Petersen, 22. august 2012 kl. 10.24

Vi planlægger at lave et nedsænket bed i en svimmingpool (som godt nok allerede er blevet fyldt op med jord).
Vi vil meget gerne have nogle input til hvorledes vi skal få lavet et nedsænket bed, som kan fungere lidt som en ekstra lille have i haven. Jeg kan intet finde på nettet om netop denne haveform. Gode ideer efterlyses.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 22. august 2012 kl. 11.30

Hej Marie.

Har du kigget på Claus Dalbys hjemmeside ?
Han har et haverum anlagt, hvor der før var swimmingpool. Han kalder det "The sunken garden "
Du kan også forsøge at google på engelsk : sunken gardens- det kan måske også give lidt inspiration.

Hilsen AG

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Petersen, 22. august 2012 kl. 12.56

Tak for din respons. Jeg er en stor CD fan, og jeg har set hans sunken garden. Dog synes jeg, det er svært at se, hvordan det er lavet.
Jeg håber at få en lidt mere grydeklar ide fra en dette forums læsere.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 22. august 2012 kl. 14.27

Hej Marie Petersen

Måske vil det være umagen og pengene værd at samarbejde med en havearkitekt om projektet ?
At stå med en plan, der tager højde for dræning, jordbundsforhold, indpasning i den eksisterende have og en oversigt over materialer og planter kan være et virkelig godt redskab til at få taget de rigtige beslutninger og sætte gang i tingene i den enkleste og mest praktiske rækkefølge.
Og så er det rigtig spændende at få fagligt modspil til egne ideer og ønsker ;-)

Med venlig hilsen fra
Lone

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anders Mikkelsen, 22. august 2012 kl. 16.38

Jeg tror også, jeg ville hive en havearkitekt med ind over, med mindre du selv ligger inde med en god slat ekspertviden.

Bare så resultatet bliver så tæt på det i hovedet som muligt.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marie Petersen, 22. august 2012 kl. 17.41

Jeg giver både Anders og Lone ret. Det må være den rigtige løsning. Det er et dumt sted at spare :-))
Tak for jeres svar.

Nyt svar til emnet »Nedsænket bed«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Nedsænket bed

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider