Forum

Kan man få mindre Annabell »hoveder«?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. august 2012 kl. 10.50

Hej
Jeg er meget glad for Hortensia Annabell, men de gror for godt = får alt for store blomsterhoveder.
Kan man på en eller anden måde få hovederne mindre, f. eks. ved at beskære tidligt på sommeren?
Med venlig hilsen
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 28. august 2012 kl. 22.13

Sorten er tilbøjelig til at bøje ud og lægge sig hen over jorden, da stænglerne er for spinkle til de store blomsterhoveder. Så det kan derfor være nødvendigt at beskære for at få en busk med oprette stængler. Du kan skære den tilbage til 40 - 50 cm. o.j. for at stæglerne kan få lov at vokse i tykkelse og dermed bliver kraftige nok til ikke at flade ud under vægten af blomsterne. Stængler som er væltet kan du roligt skære helt af til foråret.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. august 2012 kl. 22.25

Hej Mogens.
Da jeg købte mine planter fik jeg at vide at de skulle skæres helt ned hvert forår. Du har ret i at de nye friske stængler er urteagtige langt hen på sommeren. Jeg vil prøve at skære tilbage til 40-50 cm. Men er det ikke sådan at planten bryder fra jorden hvert år?
Hilsen
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 28. august 2012 kl. 22.30

Jo den skyder også fra jorden, men de afkortede grene bliver tykkere og støtter dermed de nye spinkle som vokser op. Altså bliver hele planten kraftigere.

Nyt svar til emnet »Kan man få mindre Annabell »hoveder«?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kan man få mindre Annabell »hoveder«?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider